Oförmåga vara still med benen längre tid

Mer
5 år 7 månader sedan #1081663 av Nissegossen
Vår vad har du för medicin cisordinol, kan man få akut då den är sömn och tar ned dig. På den skall man inte stå på mer än akut. Detta då den ser till att ta ned dig samt ser till att du sover och den är också en medicin mot aggressivitet. De som stod på den på 70-talet kallade den sitta såsom på nålar. En sprang fram och tillbaka i korridoren för att om hon satte sig,var hon väldigt rastlös.
På den tiden hade jag siqualone (Sick and alone) på den vickade jag också på ben och fot. Den läkaren hade dispens från socialstyrelsen att ge högdosbehandling med depå neuroleptika. speciellt vid inläggning akut. Jag hade en dos på 6, 25 ml Siqualone Decanoat (Långtids verkande ) var 14de dag. Inlagd kunde jag få 250 mg Enantat (Korttidsverkande) samt att jag en gång fick den och 100mg Hibernal enantat det var två ggr en vecka jag fick bägge på. Jag kunde knappt sitta och äta det var för mycket av medicin det gjorde så ont att sitta. Du skulle inte tro att det fanns så stora injektionssprutor, fy fan han testade medicin på oss i hästdoser. Undrar om han själv lever, han sparade i alla fall inte på sina patienter.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1081710 av Melody
Jag har Abilify. Det står att man kan bli rastlös av den.
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 7 månader sedan #1081714 av Melody
Det är bra att träna, men man vill ju inte träna för att fly rastlösheten..
Fast jag antar att motion motverkar stress.

Det är inte restless legs iaf, har kollat på nätet.
Mer
5 år 7 månader sedan #1081723 av Geta
Abilify är känt för att ge rastlöshet.
Mer
5 år 7 månader sedan #1081724 av Miika
Jag hade det, hemskt
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1081727 av Nissegossen
Akineton eller pargitan som jag aldrig stått på är svaret, lindrar åtminstone

På Abilify känns det som om man gick på en myr eller ett fartyg innan man fått sjöben obehagligt

Den hade för dålig effekt de två gånger jag provat den, var tvungen att återgå till Trilafon höll på att bli psykotisk och fick gå tillbaka Till Trilafon injektioner

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.