Farligt med strålning?

Mer
5 år 7 månader sedan #1081655 av Richard
Jag brukar inte bry mig särskilt mycket om strålning o liknande, men kom o tänka på en grej nyss... Jag sover alltid på soffan av någon anledning. Har en säng, men den använder jag bara vid dambesök, de gånger jag lyckas få till det. Hur som helst vill jag fortsätta att sova i soffan. Men runt om soffan, så står följande:
-6 högtalare som alltid är på, har radion på låg volym på natten
-4 bärbara datorer med trådlöst nätverk, jag stänger aldrig av dom, bara viker ihop dom
-2 mobiltelefoner
-1 surfplatta
-1 trådlös skrivare
-TV, DVD-spelare, radio o lite sånt där krimskrams

Allt detta ligger runt soffan där jag sover, och tillbringar större delen av dagen i. Jag trodde att det bara var miljöpartister som tror att det är farligt med sån typ av strålning. Men jag läser ibland på Nya Dagbladet. De brukar ta upp "faran" med strålning, t.ex:
nyadagbladet.se/halsa/ny-forskning-mobil...ng-forsamrar-minnet/
nyadagbladet.se/halsa/risk-for-dna-skado...de-nara-mobilmaster/
nyadagbladet.se/miljo/faran-med-stralning-i-tva-nya-rapporter/

Jag är dock jävligt skeptisk till den s.k Strålskyddsstiftelsen, www.stralskyddsstiftelsen.se/ som de ofta använder som källa, som inte ska blandas ihop med Strålsäkerhetsmyndigheten, www.stralsakerhetsmyndigheten.se/

www.vof.se/utmarkelser/tidigare-utmarkel...ets-forvillare-2013/

Tror ni det är farligt?

Jag har troligen fått cancer i arslet i.a.f. :(
Mer
5 år 7 månader sedan - 5 år 7 månader sedan #1081702 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Farligt med strålning?
Foliehatt nästa! Nä, skämt åsido, har du en mobil med dålig täckning där du är ta aluminium folie kupa den lägg mobilen i den det kan förstärka signalen mycket och du får skicka ett samtal värt att pröva i långtbortistan. vågar inte säga 100% hur många procent säga hur mycket. Men är man i nöd provar man det

www.expressen.se/leva-och-bo/niclas-28-s...obiltackning-direkt/

Så omvänt använd aluminiumfolie som stöter bort signalerna från dig själv tillbaka varifrån de kom det borde neutralisera din påverkning av de prylar du har.

Fick must på mig nu ha,ha

Får se mig om, för att finna 007

Just nu är han svensk andra gånger Amerikan på laptoppen Nederländerna alternativ Amerikan och Svensk kör med denna
addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/i...ess-and-domain-info/

Och ja kan se mitt eget också. Admin har råfel

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 7 månader sedan #1081746 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Farligt med strålning?
Richard, du behöver inte oroa dig för strålning av Wifi. De kör på frekvenser som är så pass låga att de på sin höjd kan värma vatten. Och för att värma vatten krävs hundratals watt, medan en router är på kanske 10 W.

Dock är det inte bra att vara omgiven av elektronik långa tider (när man sover). De avger joner i luften som är onödiga att inandas. Ozon kan det bli i värsta fall och det är en aggressiv form av syre. Fast det här med joner är bara mina funderingar, det har jag ingen länk till.

Cancer kan man få av att äta mycket rött kött, t ex hamburgare. Det är farligare än strålning.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
5 år 7 månader sedan #1081756 av Lugn
Svar från Lugn i ämnet Farligt med strålning?
Kött och sol är hundratals gånger värre, mobiltelefoner och wifi är säkert. Och elallergi som Inwatto pratar om är bara placebo, det är inte farligt att vara i närheten av elektriska saker. Vissa människor tror att det är farligt och påstår sig känna stickande känslor, men när de utsätts för blindtest kan de inte avgöra när de har elektricitet nära sig eller inte. Slicka dock inte i eluttaget!
Mer
5 år 7 månader sedan #1081771 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Farligt med strålning?
ork information
IP address 185.189.48.15
Location Sweden (SE)
Registry ripe
Reverse DNS (PTR record) ns10.inleed.net
ASN number 206170
ASN name (ISP) Inleed AB
IP-range/subnet 185.189.48.0/22
185.189.48.0 - 185.189.51.255
Network tools
Hosting information


Mitt är detta

Network information
IP address 83.249.226.5
Location Gothenburg, Västra Götaland, Sweden (SE)
Registry ripe
Reverse DNS (PTR record) c83-249-226-5.bredband.comhem.se
ASN number 39651
ASN name (ISP) Com Hem AB
IP-range/subnet 83.248.0.0/13
83.248.0.0 - 83.255.255.255
Network tools

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1222099 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Farligt med strålning?
Nissegossen,

det kan löna sig att se hela datorn man har hemma som en trojansk häst som gör det möjligt för fienden att komma åt information om en. Men det du håller på med IP addresser ser ut att vara pga dålig kunskap i hur det fungerar med datorer, dvs en vanlig dator/telefon eller liknande som använder webbläsare för att komma ut på internet lär upprätta flera hundra olika kontakter med olika IP addresser runt hela planeten under varje timme som man surfar.


lite att läsa:
smartify.se/blogg/vad-ar-en-ip-adress-och-hur-anvands-de/

www.google.com/search?client=ubuntu&q=hu...ungerar+ip+addresser

btw, verkar som polisen använder benämningen "möpp" när det gäller "muppar" för jag såg att det skrevs i nån aftonbladet artikel om folk som åkt dit efter att de kartlagt militära skyddsobjekt.

sv.wikipedia.org/wiki/Milit%C3%A4rt_%C3%B6verintresserad_person
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.