Läkarbesök för övervikt

Mer
5 år 5 månader sedan #1101965 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Läkarbesök för övervikt
Jag har gått upp 3 kilo sedan jag började på Leponex. Jag ska försöka att komma igång med regelbunden motion och dricka mindre alkohol och äta mindre portioner mat
Mer
5 år 5 månader sedan #1101987 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Läkarbesök för övervikt
Jag gick ner 47 kg genom att använda Viktväktarnas förra prickprogram. OBS! Gick alltså inte där och betalade oskäligt mycket pengar utan använde bara deras lilla häfte över olika livsmedel och hur många prickar de var värda.

Tyvärr gick jag upp igen p g a medicinbyten. Nu måste jag ta mig i håret igen. Har ont i hela kroppen.
Mer
5 år 5 månader sedan #1101990 av Klanggedin
Jag tror jag har stabiliserats på 112-114 kg. Det är synd. hade gärna gått ner till 95 igen som vid risperdal.. Tror inte vikten är så mycket att göra åt :).

Någon som nämnde BMI, jag ligger på 36 vilket är extrem övervikt.
Mer
5 år 5 månader sedan #1101998 av wasp
Svar från wasp i ämnet Läkarbesök för övervikt
Väger ca 80 kg, men är bara 176 cm lång. Men runt år 2000 vägde jag 101 kg. Visst! Det har gått 18 år, men det senaste åren har jag gått ner 10 kg av att äta allt som bjuds, men mycket mindre! Ett PM! Inget fikabröd, socker i kaffet och ingen läsk. Smör eller margarin på brödskivorna har jag också skippat.
Mer
5 år 5 månader sedan #1102003 av Klanggedin
Kul, det kanske blir så för mig... Det är väl långsiktig man ska va men enkla livsstilförändringar :)
Mer
5 år 5 månader sedan #1102029 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Läkarbesök för övervikt
Wasp, bra du hittat hållbar kosthållning. Nästan så skulle säga, vem som helst kan gå ner, men väldigt få kan hålla vikten.

Anchored in Christ ✟