Ont i fötter, plattfot

Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1100204 av Zoidar
Jag har plattfot, vilket jag har haft problem med från och till. Nu gick jag en mil igår och en mil idag och jag har ont. Det sägs gå att träna upp musklerna i foten. 2,5 mil på tre dagar.

Jag har pronationsstöd i skon men inga inlägg.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 5 månader sedan by Zoidar.
Mer
5 år 5 månader sedan #1100208 av Geta
Svar från Geta i ämnet Ont i fötter, plattfot
Som barn var jag plattfotad. Gick med inlägg i skorna i många år. Idag kan jag bara köpa ECCO-skor. Annars får jag ont.
Mer
5 år 5 månader sedan #1100215 av krokus
Svar från krokus i ämnet Ont i fötter, plattfot
Införskaffa ett par inlägg zoidar! De är rätt dyra, speciellt om du ska ha formade efter dina fötter. Mina kostade cirka 1500kr. Efter att ha köpt dem har jag sällan hälsporre, vilket jag hade ofta förr.
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1100220 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Ont i fötter, plattfot
Ok Krokos! Jag har lagt säkert 5000kr på olika typer av inlägg förr. De gjorde till mig på sjukhuset. De gjorde hos skomakaren. De gjorde i sportbutiken. De bästa jag haft var några sulor jag köpte på Löplabbet som hette "Sole". Kanske ska införskaffa mig igen?


Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 5 månader sedan by Zoidar.
Mer
5 år 5 månader sedan #1100221 av krokus
Svar från krokus i ämnet Ont i fötter, plattfot
De inläggen som var gjorda på sjukhuset, var det en ortoped som gjorde dem? Har du kvar dem?
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1100224 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Ont i fötter, plattfot

krokus skrev: De inläggen som var gjorda på sjukhuset, var det en ortoped som gjorde dem? Har du kvar dem?


Ja det var det. De första de gjorde på sjukhuset blev riktigt bra. De tejpade min fot och gjorde en formgjutning av den. Sen slets de ut och när jag skulle beställa nya hade de slängt min gamla gjutning. Så fick göra om processen, denna gång utan tejpning och via fotskanner, sulan blev inte lika bra. Justerade den sen, men var fortfarande inte nöjd. Sen hittade jag "sole" och de var jag nöjd med. Vet ej om jag har några sulor kvar. Får kolla.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 5 månader sedan by Zoidar.