Glasögon

Mer
5 år 5 månader sedan #1101007 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Glasögon
Har brytningsfel men använder inte glasögonen så ofta. Är bara när jag ska läsa riktigt liten text som jag märker av problemet. Men det kan väl bli sämre om man får vara med några år till.

/Dave
Mer
5 år 5 månader sedan #1101010 av wasp
Svar från wasp i ämnet Glasögon

Nissegossen skrev: Pluggglas flaskbottnar?


Ha,ha! Nej! Använder högbrytande glas, med ett annat brytningsindex än standardglas. De blir inte mer än 3-4 mm tjocka. Kan inte skaffa pilotbågar som jag hade i unga dar. Glasen blir för stora och också tjockare!
Mer
5 år 5 månader sedan #1101054 av krokus
Svar från krokus i ämnet Glasögon
Har haft glasögon sedan 1998, när jag var 11 år. Jag har tre par glasögon. Ett par som jag använder dagligen/hela tiden, ett par solglasögon (med styrka) och ett par reservglasögon med fel styrka. Jo just det, har ett par Guccisolglasögon också utan styrka. Jag är närsynt, har runt -4.

Optiker brukar väl vilja att man gör synundersökning var tredje år, men de vill nog bara tjäna pengar.
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1101062 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Glasögon
Jag har aldrig haft glasögon för jag har örn öga! En sa till mig en gång i tiden: - "Du skulle kunna läsa en dagstidning på 10 meters avstånd för så bra ser du!".

Annars, har solglasögon på mig på grund av Visual Snow symptom och solglasögon lindrar min ångest för jag får mindre intryck utifrån då.
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 5 månader sedan #1101523 av Rrusheflower
Svar från Rrusheflower i ämnet Glasögon
När jag var hos optikern så sa hon ta med dina gamla glasögon. Men jag fick katastroftankar att hon kommer ta isönder dom. Sen sa hon att det var skillnad på när man testar ögonen till körkort och en vanlig synundersökning. Sen fick jag prova ett par jättekonstiga glasögon.
Mer
5 år 3 månader sedan #1119306 av Fragile80
Svar från Fragile80 i ämnet Glasögon
Hade glasögon men trivdes aldrig med dem så nu har jag linser istället.