Glasögon

Mer
5 år 5 månader sedan #1100920 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Glasögon
Förlåt okunskapen har inte problemet

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1100933 av Miika
Svar från Miika i ämnet Glasögon
Jag är också kraftigt närsynt, -9,0 och -9,5 dioptrier
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Miika.
Mer
5 år 5 månader sedan #1100939 av memphis
Svar från memphis i ämnet Glasögon
Jag har bara läsglas. Min närsynthet växte bort med ålderns förändringar. Har 3 par läsglasögon så jag slipper leta dem.
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1100963 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Glasögon
Styrka? :tänk

Mätte en gång vad jag behövde för glas då var svaret +1,75 jag använde +1,5 för de fanns färdiga utan att köpa hos optiker lite mitt emellan så för att läsa riktigt fina bokstäver har jag +3,5 tror inte jag haft dem på så många ggr har också flera förstoringsglas samt en lampa med förstoringsglas som jag köpte till min mor för att hon skulle se för handarbetet hon var flitig på att göra innan hon hamnade på demensboende.

Jag har fortfarande lakan namnade och helt nya i min brudkista, det var enda möbeln jag ville ha från boendet hon dog på. Min bror ville också ha den men mina systrar sade det är den enda möbeln han vill ha du har begärt varenda en. Min bror gav sig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 5 månader sedan #1100971 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Glasögon
Närsyntheten minskar när man närmar sig 60 års åldern.
Mer
5 år 5 månader sedan #1100983 av Rrusheflower
Svar från Rrusheflower i ämnet Glasögon
Jag är närsynt och jag köpte mina första glasögon för 7 år sen. Sen har jag köpt ett par nya för några veckor sen men valt att behålla dom gamla. Sen är det olika form på bågarna vilket är kul. Men jag kommer nog inte köpa fler i mitt liv bara om jag verkligen behöver. Men det kan jag inte bestämma nu.