Blev snurrig efter maten

Mer
5 år 5 månader sedan #1105448 av Richard
Jag hade inte ätit på hela dagen. Så åt jag väldigt mycket runt 19:30. Jag blev o är snurrig, det sticker i armarna o benen o jag är rädd att hjärtat ska kollapsa...

Kan det vara att blodsockret steg för snabbt?
Mer
5 år 5 månader sedan #1105451 av Geta
Svar från Geta i ämnet Blev snurrig efter maten
Det kan vara påfrestning på hjärtat.
Mer
5 år 5 månader sedan #1105470 av Nissegossen
Allt blod söker sig till magen, kanske du hade blodtrycksfall?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 5 månader sedan #1105541 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Blev snurrig efter maten
Hur mycket och vad åt du?
Mer
5 år 5 månader sedan #1105609 av Richard
Svar från Richard i ämnet Blev snurrig efter maten
Jag åt sallad med makaroner, kyckling, majs, fetaost, räkor, ägg med Rhode Island-dressing. Lite mer än ett kilo... :oops:
Mer
5 år 5 månader sedan #1105639 av Richard
Svar från Richard i ämnet Blev snurrig efter maten
Jag vet inte om jag vågar äta ikväll...
Det blev bättre efter några timmar sen jag skrev det första inlägget. O efter en nästan sömnlös natt, så köpte jag 3 energidrycker i förmiddags. Gav dock bort en, men de två jag drack var Nocco, den som jag senast läste var farlig för hjärtat.

Men sen jag kom hem har det känts olustigt i hjärtat. Har bara legat i soffan o lyssnat på ljudbok. Det slår kraftigt o gör ont ibland. Frågan är, om det är bra eller dåligt att ta Propranolol? De är inte utskrivna till mig... Men jag vet att jag behöver dom...

Jag har gått upp till maxdos Venlafaxin, 375 mg o de ökar blodtrycket, pulsen är snabb också. Men man ska givetvis inte mixtra med hjärtmedicin själv. Nu, är inte Propranolol så jättefarligt, det är inte digitoxin direkt, men skulle jag avlida så vill jag inte att de hittar nått annat än mina utskrivna mediciner i mig.