Jag har blivit kort!

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
5 år 3 veckor sedan #1139933 av Cosmos
Jag har blivit kort i rocken. Som ung var jag 176 cm ovan jord, vilket gjorde att jag tillhörde de längsta tjejerna. Men nu... sist jag mätte mig var jag nere på 172. Fyra cm bara borta! Var har de tagit vägen?

Ok, ryggraden pressas ihop när man är äldre, diskarna slits ner och man börjar kuta med ryggen vilket ytterligare förkortar oss.

Sträckbänk, är det verklighet eller bara en skröna? I vilket fall skulle jag behöva en sådan!
Mer
5 år 3 veckor sedan #1139936 av Geta
Svar från Geta i ämnet Jag har blivit kort!
Lider du av benskörhet?
Mer
5 år 3 veckor sedan - 5 år 3 veckor sedan #1139938 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jag har blivit kort!
illvet.se/teknik/hur-fungerar-en-katapultstol

Stridspiloter minskar i längden genom varje utskjutning med katapultstolen

förövrigt var jag 186cm när jag mönstrade nu 182cm

Det är förlorat brosk som är anledningen vid minskning i längd. bygg brosk så slipper ni både artros och smärtor i ryggen som beror på förlorat brosk.

Jag själv är smärtfri från både artros i mina höftleder samt att jag även är smärtfri i ryggen. kostomläggning, gör skillnad, jag får inte säga att det botar, ty det är ingen medicin utan just kostomläggning då och då, det gör er smärtfria
Sök vägen, lindring av artros kolhydrater i fokus
kolhydrater.ifokus.se/discussions/4d713c...7-lindring-av-artros

buljongen där tar 12 timmar att koka. Det går lika bra med en kycklingbuljong tärning jag vet att det inte är gjort på kyckling men allt som är i riktig kycklingbuljong är där

Kolla ett avätet kycklingskrov i det ser ni brosket i lederna det skall in i er kropp

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 3 veckor sedan by Admin1.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
5 år 3 veckor sedan #1139942 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Jag har blivit kort!

Geta skrev: Lider du av benskörhet?


Jag har inte kollat det men jag har lätt för att bryta armar och ben. Nästan varje vinter är det någon handled eller fot som spricker när jag cyklar omkull. Denna vinter fick cykeln stå still och jag klarade mig.
Mer
5 år 3 veckor sedan #1140100 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Jag har blivit kort!
Min mamma hade benskörhet utan att veta om det. Hon fick kotkompression och blev kortare och kutryggig. Det finns tabletter mot benskörhet. Så kolla upp det.
Mer
5 år 3 veckor sedan #1140127 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jag har blivit kort!
Jag berättade på Apoteket om det jag funnit vara bra och det man gör är att bygga brosk. Till min förvåning det var att hon gör samma sak själv hon tipsade därom att köpa ett märgben och koka buljong på det Hon sade det är bra.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum