Mitt knä är trasigt

Mer
4 år 11 månader sedan #1148797 av Richard
Jag har fruktansvärda smärtor i knäet. Sist jag hade så ont så fick jag åka till sjukhuset o blev inlagd i 4-5 dagar. Då fick jag Tramadol o antibiotika intravenöst var 8:e timme. Först på 4:e dagen tog de en röntgen o det var ingen infektion. All antibiotika i onödan! Det är gikt och osteokondrit. De sa att om jag får så ont igen så ska jag åka in igen, men nu har jag ingen bil o har ingen lust att ligga på sjukhus.

Jag behöver ingen Tramadol heller, klarar mig på Panodil o Ipren, samt smörjer in med Voltaren-gel. Men det gör ont, o jag haltar...
Mer
4 år 11 månader sedan #1148799 av Geta
Svar från Geta i ämnet Mitt knä är trasigt
Det är en vällevnadssjukdom, men den är också ärftlig.
Mer
4 år 11 månader sedan #1148801 av Miika
Svar från Miika i ämnet Mitt knä är trasigt
Knäna tar stryk av övervikt
Mer
4 år 10 månader sedan #1148874 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Mitt knä är trasigt
Det finns ju förebyggande medicin mot gikt, som minskar urinsyran. Allopurinol. Sedan finns tabletter mot akut gikt - kolkicin.
Mer
4 år 10 månader sedan - 4 år 10 månader sedan #1148954 av Richard
Svar från Richard i ämnet Mitt knä är trasigt
Det är nått annat som är fel...

Smärtan är nu på gränsen till outhärdlig, men har satt sig i vaden, under knäet. Jag misstänker starkt en blodpropp. Det känns som kramp i vaden men det går inte över. Har knappt någon känsel i foten heller. Ska se om jag kan sova o halta bort till tandläkaren imorgon, o gör det lika ont då haltar jag bort till akuten.

Nej, nu ger jag extra Panodil o Ipren en timme till att verka, sen ringer jag ambulansen... Det här är outhärdligt!

Värdelösa sjukhus!

Ambulansen kom o undersökte mig runt 01:30. Men så fick jag beställa en sjukresa till Helsingborg. Där kollade de på benet o så ta diklofenak. Sen fick jag själv betala en taxi hem till Ängelholm efter ett 5 min långt sjukbesök. Ambulanspersonalen pratade ju t.o.m. med en läkare.

Funderar på att klaga...
Last edit: 4 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 10 månader sedan #1148999 av Miika
Svar från Miika i ämnet Mitt knä är trasigt
Ambulansen tar bara akuta fall tänker jag när det handlar om liv o död