Mitt knä är trasigt

Mer
4 år 11 månader sedan #1149038 av Geta
Svar från Geta i ämnet Mitt knä är trasigt
Vid gikt är det kristaller som irriterar i leden.
Mer
4 år 11 månader sedan #1149055 av Richard
Svar från Richard i ämnet Mitt knä är trasigt
Ja, sjuksköterskan sa att det var nått som hade brustit o runnit ner genom benet, o det kan nog stämma om man ser till hur smärtan spreds. Men ambulanskillen ringde ju en läkare som sa att det inte kunde vänta till idag.

Då tycker man ju åtminstone en läkare skulle ta en titt på det, inte bara en sköterska som skickar ut en efter 10 min med Diklofenak mitt i natten i hemska Helsingborg o på eget sätt ta sig hem till Ängelholm med ett trasigt ben... De bara skrev så här...

Mer
4 år 11 månader sedan #1149056 av Miika
Svar från Miika i ämnet Mitt knä är trasigt
Hur lagar man knät då?
Mer
Mer
4 år 11 månader sedan #1149098 av Richard
Svar från Richard i ämnet Mitt knä är trasigt
Knäet verkar ha lagat sig själv nu. Men om det var en sån Bakercysta så borde den ha synts på knäet. Om den sprack så kanske vätskan rann ner i benet o orsakade smärtan. Men det står att det inte brukar göra ont. Det gjorde ont som bara fan, först i knäet, baksidan av knävecket, några timmar senare i vaden o jag hade ingen känsel i foten, sen satte sig smärtan i foten.

Nu känns det rätt ok, kunde gå o handla men det känns lite ömt i hela benet. När det var som värst spreds sig smärtan ända upp i vänster rumphalva också.

Ska klaga hos Patientnämnden!
Mer
4 år 11 månader sedan #1149105 av krokus
Svar från krokus i ämnet Mitt knä är trasigt
Vissa på 1177 tar patienters oro på för stort allvar. Som i somras när jag hade infektion i munnen och 1177 skrämde upp mig med att infektionen hade spridit sig till hjärtat. Satt och väntade på akuten i 7h innan jag gav upp och åkte hem.