Min svåger har drabbats av "mördarbakterien"... Det är riktigt allvarligt!

Mer
4 år 11 månader sedan #1152690 av Admin1
Det var illa! Håller tummarna! Har han haft infektioner tidigare?
Mer
4 år 11 månader sedan #1152710 av Richard
Ja, han har ett dåligt immunförsvar o har ofta varit sjuk.
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1152734 av Nissegossen
Har mött en kvinna hon berättade att hon hade fått det i ett lår hon sade man kunde se benet i skelettet i låret tror hon var patient på Sankt Jörgen någon hållplats på bussen,än lillhagen från stan räknat

Vi som vårdats på sjukhus har ofta staffyllikocker i blodet samt även sjukhus personal jag hade ett sår på örat som läckte och inte ville läkas. En doktor jag gick till sade vi får operera det. eftersom det satt på örat frågade jag läkaren kan du gå in på örats andra sida och operera bort därifrån så det inte blir ett synligt ärr han lydde mig.

Sedan sade jag vet du vad läkarna på Lillhagen gör? Nä, jo det lägger patiens med patientkorten för att se om idioten går ut. Alla utom en sköterska började gapskratta kirurgen ryckte i suturen så det gjorde och han sade du får berätta igen, jag ville inte, men jo berätta, jag talade om det. Och när teamet gått sade hon vi gillar inte okopplade individer hon kunde inte ta det jag berättade

På den tiden fanns kadex på avd ssk rum i den fanns patientkort ett för varje inlagd på avd och i en bokylla ute på avd spelkort, så det var ju enkelt påkommet.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 3 månader sedan #1217156 av ÅsaNisse
Det är lika bra att man inte skrämmer upp patienterna i onödan, men det är lätt att få dödliga infektioner på sjukhus, som om man har otur kan ta livet av patienten.
En av dom mer vanliga är blodförgiftning "Septic" som börjar i en ingång Pic-Line i armvecket som E-Kolibakterie (Tarmbakterier) där du som drabbas startar att skaka våldsamt under tiden som febern rusar upp över 40-43 grader som är en dödligt hög feber. Då gäller det att man tar sig till akuten blixtsnabbt där man efter blododling som talar om varför man skakar är E-Koli som med många påsar antibiotika får ner febern och får bort infektionen, men som kanske hunnit förstöra livsviktiga organ.
Mer
4 år 3 månader sedan #1217157 av memphis
När man äter litium kan man också få skador på livsviktiga organ. Därför tänker jag sluta äta den medicinen under 2020.
Mer
4 år 3 månader sedan #1217160 av ÅsaNisse

memphis skrev: När man äter litium kan man också få skador på livsviktiga organ. Därför tänker jag sluta äta den medicinen under 2020.


Jag var inte satt på några mediciner alls, men min köldskörtel tog stryk på grund av alla påsar antibiotika man körde i mig som gjorde att jag fryser.