Fjärilsutslag?

• sodergardfia
  • sodergardfia Profilbild Författare till inlägg
  • Hedersmedlem
  • Hedersmedlem
Mer
17 maj 2019 19:04 #1153525 av sodergardfia
Svar från sodergardfia i ämnet Fjärilsutslag?
Jag har kollat länkarna, Nisse.
Det känns lite konstigt att jag (vi) förmodligen har gissat rätt och att det eventuellt finns bevis på det jag haft teorier om.
Det hela har en väldigt märklig tajming: jag fundera på det där utslaget och på vad det kunde vara om det inte var SLE eller liknande, vilket jag ”börjat acceptera att det inte kan vara”, sedan gick jag in på 1177.se för att be om en läkartid pga min nästäppa. Jag hade faktiskt tänkt ringa vårdcentralen istället , men jag kom på att 1177.se är bättre med tanke på min fobi för telefonsamtal . Jag fick för mig att kolla min journal igen ”fastän jag redan visste resultaten”, och då fick jag syn på de nyinkomna provsvaren vid sidan av dem jag redan sett, plus läkaranteckningen. Och där står det ju att det finns misstanke om eventuellt något reumatiskt och så att han ska skriva remiss till reumatologen .

Det känns inte som en slump. Jag vet inte Guds avsikt med det här ”sammanträffandet”. Kanske att jag skulle få tröst i att veta att mitt fysiska lidande faktiskt har en fysisk orsak och inte är inbillat/psykosomatiskt?

”Ibland så blir det fel. 16 år och osårbar”.

Sjuk sedan 2007 men still going strong. ”Stronger than yesterday”. Inte plågad längre.

”Allways look on the bright side of life!” Gud är god o bryr sig.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
17 maj 2019 20:08 #1153540 av memphis
Svar från memphis i ämnet Fjärilsutslag?
Vad jag har "lärt" mig av livet är att det finns ingen slump. Allt är en mycket komplicerad väv av öden. Och i backspegeln ser man de viktigaste ögonblicken och förloppet. Satt faktiskt just och tänkte på det. Jag sa till mig själv:vad är vi nu på väg emot som vi inte vet om ännu? Slumpen finns inte.

• sodergardfia
  • sodergardfia Profilbild Författare till inlägg
  • Hedersmedlem
  • Hedersmedlem
Mer
17 maj 2019 20:52 #1153555 av sodergardfia
Svar från sodergardfia i ämnet Fjärilsutslag?
Jag tror inte heller på slumpen. Den är bara ett samlingsnamn för sammanhang vi inte ser helheten av.

”Ibland så blir det fel. 16 år och osårbar”.

Sjuk sedan 2007 men still going strong. ”Stronger than yesterday”. Inte plågad längre.

”Allways look on the bright side of life!” Gud är god o bryr sig.

Sidan laddades på: 0.368 sekunder