För er överviktskämpare som jag!

  • Klanggedin
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Hedersmedlem
  • Hedersmedlem
  • Noble and true with a heart of steel
Mer
4 år 10 månader sedan #1155665 av Klanggedin
Jag vågar inte lägga den här i eran viktminskningstråd men jag tycker det är värt att ta hänsyn till. Det finns en svensk viktminskningsforskare som heter Erik Hemmingsson som har skrivit en populärvetenskaplig bok som bygger på den förståelse som finns för viktminskning i forskningen och den erfarenhet som finns hos experter på viktminskning. Det är inte pro-bantning, snarare förebyggande och bygger på vad man kan göra för att förhindra övervikt och som jag ser det, att bli fetare. Jag har sätt honom i tv4 där han berättar läget. Boken finns sen i februari men jag har inte tänkt att köpa den.

Intressant?
En annan artikel är denna www.lakartidningen.se/Opinion/Debatt/201...t-att-ga-ner-i-vikt/

Mer
4 år 10 månader sedan #1155670 av Zoidar
Faktor nr 1 bland psykossjuka är medicinerna. Trist men sant.

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 10 månader sedan #1155671 av Amandara
Mycket intressant.
Mer
4 år 10 månader sedan #1155677 av Miika
Jag väger 95 kg och det är helt ok. Tänker inte svälta mig smal
Mer
4 år 10 månader sedan #1156488 av Richard
Jag gick upp när jag lade om kosten, från hamburgare till varma mackor. Jag vägde 93 kg, o efter ett halvår med varma mackor så väger jag 100 kg. Nu har jag gått över till hamburgare igen. Jag har ätit ca 16 000 hamburgare sedan år 2000. Det blir rätt mycket men går inte upp av de. Jag har ätstörningar... Jag har livsfarliga bantningspiller, DNP, som man dör plågsamt av om man råkar ta mer än 2 st, så dom tar jag inte längre. Sen kör jag med Synefrin!
Mer
4 år 10 månader sedan #1156490 av Geta
Jag aktar mig för att köpa en smörgåsgrill.