Kost vid förhöjt blodsockervärde

Mer
3 år 10 månader sedan #1249067 av Geta
När det konstaterades att jag hade högt kolesterol, så ordinerades jag statiner. På grund av statinerna så fick jag värk i en arm och svaga lårmuskler. Statinerna förstör cellernas kraftverk- mitokondrierna. Fick sluta med statinerna.
Diabetessköterskan tipsade om rödris som såldes på Hälsokost. Det fungerade men Hälsokost förbjöds att sälja det. Det liknade för mycket läkemedel. Nu tar jag ingenting mot kolesterol. Äldre personer behöver sitt kolesterol.
Mer
3 år 10 månader sedan #1249108 av Zoidar

Inwatto skrev: Till mig sa läkaren att högt kolesterol inte går att fixa med ändrade matvanor - man behöver medicin, var budskapet. Självfallet kan du må lite bättre om du minskar överkonsumtion av läsk! Det kan ju inte vara bra med så mycket socker...

Geta har inte tagit medicin mot höga blodfetter utan har någon annan metod som jag inte är insatt i.


Då har nog inte läkaren testa LCHF och fasta. Skulle kunna tänka mig testa LCHF igen, men det blir så dyrt.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 10 månader sedan #1249133 av Admin1
Det finns rödristabletter att köpa och kanske på ditt apotek. Apotea säljer rödristabletter:
www.apotea.se/redasin-120-tabletter
Mer
3 år 10 månader sedan #1249135 av Geta
Rödristabletter får säljas bara i lägre styrka.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 9 månader sedan #1259238 av Fantasio
Vad får man för symptom om man går med obehandlad diabetes?
Mer
3 år 9 månader sedan #1259270 av Geta
Man får knappt några symtom i början av diabetes2. Man kan gå flera år utan att det märks om ingen tar ett blodprov.