Pentylnitrit vid hjärtinfarkt eller stroke?

Mer
4 år 8 månader sedan #1174003 av Cosmos
En TREO eller magnecyl är alldeles utmärkt som skydd mot att blodet ska klägga ihop sig och bilda proppar. Sedan är det motion förstås som får cirkulationen att förbättras.
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1174040 av Nissegossen
Alkohol är också blodförtunnande och en TREO det sägs att TREO är samma sak som Magnecyl, och Apotekspersonal säger att det är samma, dock säger jag att TREO förorsakar blödningar i matstrupen det hör man endast samtidigt på just TREO det är inte samma sak man hör det inte om samma aktiva ämne acetylsalicylsyra i andra medel av samma typ.

Jag tar av den anledningen inte någon TREO än mindre köper den.
Förövrigt man får avstå alkohol om man tar värk tabletter annars är risken hjärnblödning

För att inte tala om Varan, råttgiftet

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 8 månader sedan #1174064 av Admin1
Treo innehåller 500 mg acetylsalicylsyra. Trombyl innehåller 75 mg bara.
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1174070 av Nissegossen

Admin1 skrev: Treo innehåller 500 mg acetylsalicylsyra. Trombyl innehåller 75 mg bara.



På Apoteksbolaget har de ingen magnecyl längre däremot sitt eget märke acetylsalicylsyra 500 mg , men TREO har samma styrka och något de gör när de tillverkar TREO ger blödningar på deras produkt alltså TREO.

Det har gått igen i många år hör man talas om blödningar i matstrupen är det uteslutande enbart TREO. Mitt tänk har aldrig svikit på den punkten. Så till den milda grad att folk tror att det är noja Det kan vara ingrediensen som gör att det brusar i glaset med vattnet

Jag tror dock att det har en orsak som gör blödningar skulle tro det kommer fram till slut

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 8 månader sedan #1174317 av Admin1
Acetylsalicylsyra ökar blödningsrisken och även i dosen 75 mg, men tar man den mot hjärtinfarkt så överväger de positiva effekterna och blödningsrisken blir inget allvarligt problem längre.
Mer
4 år 8 månader sedan #1174321 av Nissegossen
På sjukhuset vid blödning i matstrupen de kör ned en ballong i matstrupen blåser upp den samtidigt injicerar de motmedel och patienten kan gå hem efteråt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum