Jag är dunderförkyld!

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 5 månader sedan #1197145 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Jag är dunderförkyld!
Ingen aning Memphis! Luftfuktighet tror jag också kan ha betydelse!

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 5 månader sedan #1197187 av krokus
Svar från krokus i ämnet Jag är dunderförkyld!
Memphis,
Jag har någon form av kronisk rinnit, dvs kronisk inflammation i näsan. Den rinner året om, framför allt när jag äter. Jag måste snyta mig ofta och då går huden runt näsan sönder (huden spricker).

Självklart har jag gått till läkare för detta. Några kortisonsprayer senare och jag har gett upp. Får stå ut med min snoriga näsa.
Mer
4 år 5 månader sedan #1197189 av memphis
Svar från memphis i ämnet Jag är dunderförkyld!
Det var dåliga nyheter. Det låter ju exakt som det jag har! Kronisk rinnsnuva. Jocke har det också verkar det som. Då kan man ju undra om det beror på medicinerna... Jag ska också söka på VC för snuvan, och lite andra krämpor jag samlat på mig.
Mer
4 år 5 månader sedan #1197307 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Jag är dunderförkyld!
Otrivin Comp kan testas i 2 veckor mot rinnsnuva.
Mer
4 år 2 månader sedan #1224491 av scannercicret
När jag är dunder förkyld så går det mesta åt en matkasse åt med näsdukar per dag och har försökt med att spotta i stället. Det går bra så länge det är i plast muggar som torkar och sjunker ihop. Så när dem i plasten bliver för gamla så bytes dem ut till nya. Eftersom jag har en på skrivbordet och en annan på soffbordet. Som sagt var så bytes dem ut när dem går sönder i höjelse kanten. Eller andra på stödboendet konfiskerar dem i förtid. Vidare när det gör ont i halsen så tager jag en Strepsils tablett som måste sugas på för att ge den rätta verkan. Halsfluss går dess tablett inte bet på. Utan då måste man vädra och ibland bliver det så unket att vara inomhus att man måste vädra samtidigt som man tager en promenad inom 2 timmar. Samt inom att komma hem så vänta i 40 minuter, innan att känna på sängen om den är kall eller inte. Kläd eder som om det vore 5 Celsius mindre grader när ni är förskylld. Vi med köld allergi får även immunförsvaret upp äten av ett litet djur i blodet så ät Zink med 95 milligram tabletter helst en tablett dagligen. Där butiken skall helst vara Life och den butiken inte finns inom eran stad får ni leta efter någon annan hällsa butik, eller resa till dess stad. Om nu Life butiken finns via Internet har jag ingen aning om och eder med God Man har inte tillstånd till det via exempelvis Visa Electron. Utan ha den som en sparkonto och räkna inte med ränta och betala där det går att betala inom fysiska butiker. Tag först av era manuella pengar innan kortet. Om butiken innehaver endast kort så betala med kort och köp hem lager inom att vara förbi kyl allergi. Strepsils för halsens kroniska halls katarr och Zink för kroniska förkylningar samt passa eder för att bliva för kalla om kroppen. Tvätta eder inom 35 Celsius när det gäller kroppen. Gå till en Humopat trots att det är dyrt inom eran budget, så spara till en Humopat. Exempel så tager det 20 månader att spara till ett besök inom 500 Skr per månads klasens besparings tempo, för oss med låg ekonomi. Medan eder rika kan taga det på upp till inom räntan per år.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan #1224496 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Jag är dunderförkyld!
scannercicret, jag har för mig att du tidigare rekomenderat Jesus som läkare.

har du övergivit Honom?