Tar ni prover varje år vid årskontroll?

Mer
4 år 7 månader sedan #1184455 av Admin1
Ofta tas ett blodprov varje år. Viktigast är väl blodsocker och blodfetter. Vid diabetes får man ofta ökade urinmängder och viktminskning. Man kissar ut sockret vid diabetes.
Mer
4 år 7 månader sedan #1184456 av Geta
Vid diabetes öppnar sig inte cellerna för att ta emot socker. Det kissas ut. Därför viktminskning. Det är insulinet som öppnar cellerna.
Mer
4 år 7 månader sedan #1184469 av Cosmos

krokus skrev: Nisse,
Jag har divisun under perioden september till och med april. Angående botox har jag en bekant som förstorar läpparna med det. Det ser inte bra ut, tycker jag. :?


Brukar kalla det för ankläppar. Ser inte klokt ut. Ibland tittar jag på Svenska Hollywoodfruar och där har nästan alla ankläppar. Har även sett en och annan på stan som ser ut på detta vis. Snett mode.
Mer
4 år 7 månader sedan #1184470 av wasp
Ja! Får gå till kem.lab. och lämna blod för en massa olika prover. Sist (juli 2019) hade jag förhöjt Prolaktinvärde.
Mer
4 år 7 månader sedan #1184473 av Klanggedin
Jag kände mig extremt sjuk vid förra kollen så jag var tvungen att göra ett blodprov.. En sänka.. Visade sig att jag hade extremt låga värden av infektion i kroppen...

Trots min taskiga kost Richard :(
Mer
4 år 7 månader sedan #1184506 av MsTibbs
Ja blodprov, puls, blodtryck, längd, vikt... tar ofta blodprov för jag har litium