Varför ramlar jag hela tiden?

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
4 år 5 månader sedan #1196098 av Cosmos
Jag har svårartade problem med balansen. Det är ett konstycke att komma iväg på cykeln, får sparka igång den så att jag har lite fart innan jag kan sätta mig på den. Ändå händer det att jag ramlar. Och allt för många gånger vinglar jag omkring på gatan och riskerar att köra in/på saker. För några veckor sedan körde jag på en bil (stillastående). Det blev märken på den och chauffören var rosenrasande, förståeligt nog. Bilen var en blänkande ny Mercedes... Hon ringde till polisen men de kom inte utan jag pratade med dem på telefon.

Här hemma i lägenheten har jag ramlat några gånger och gjort illa mig, nu senast igår kväll. Har idag en jättesvullen blåtira och har inte vågat mig ut.

Det blir bara värre det här. Har det med åldern att göra eller vad?
Mer
4 år 5 månader sedan #1196104 av Geta
Svar från Geta i ämnet Varför ramlar jag hela tiden?
Det kan vara B-vitaminbrist.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
4 år 5 månader sedan #1196112 av Cosmos
Kan man ramla p g a detta? Jag har faktiskt B12 hemma men jag glömmer ofta att ta den, jag får se till att skärpa mig. Så här kan jag inte ha det.
Mer
4 år 5 månader sedan - 4 år 5 månader sedan #1196113 av Nissegossen
Det låter som sjukgymnast är rätt instans och där öva på en brädlapp med en liten trärulle under och träna din balans. Prata med läkare först så kan läkaren se på blodprover om du har för lite/för mycket av något i din kropp och kan skriva en remiss till sjukgymnast.

Därefter är det gym som gäller.

Det du kan göra själv är ju att skaffa en brädlapp och rullen under, det gör att du kan träna hemma på den, vilket jag tror är billigaste lösningen

Ja, dessutom drick inte för mycket alkohol

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 5 månader sedan by Nissegossen.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
4 år 5 månader sedan #1196117 av Cosmos
Tack Nissegossen. Jo det finns alla möjliga sätt att träna balansen så visst borde jag gå på gym eller också köper jag en sådan där stor boll och tränar hemma. Vet inte vad en sådan kan kosta.

Och ja, alkoholen är ett bekymmer, men jag ramlar även om jag inte druckit en droppe.
Mer
4 år 5 månader sedan #1196156 av Nissegossen
En medicinboll kostar mycket, jag hade hellre gått till ett gym efter att varit hos sjukgymnast

Alternativet bräda o rulle får du tag på ett ställe där du kan köpa bygg material och där en halv meter hyvlad bräda, samt en svarvad rulle, eller fråga någon du känner efter det.

Helt enkelt fräckt fråga på ett bygge om du kan få det i utbyte mot något en snickare vill ha.

På ett bygge läste jag om igår om en dricka automat sålde starköl och sprit på ett hemligt sätt.

www.aftonbladet.se/nyheter/a/4qG2MR/bygg...at-levererar-starkol

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum