Varför ramlar jag hela tiden?

• Cosmos
  • Cosmos Profilbild Författare till inlägg
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
24 okt 2019 15:55 #1196098 av Cosmos
Varför ramlar jag hela tiden? skapades av Cosmos
Jag har svårartade problem med balansen. Det är ett konstycke att komma iväg på cykeln, får sparka igång den så att jag har lite fart innan jag kan sätta mig på den. Ändå händer det att jag ramlar. Och allt för många gånger vinglar jag omkring på gatan och riskerar att köra in/på saker. För några veckor sedan körde jag på en bil (stillastående). Det blev märken på den och chauffören var rosenrasande, förståeligt nog. Bilen var en blänkande ny Mercedes... Hon ringde till polisen men de kom inte utan jag pratade med dem på telefon.

Här hemma i lägenheten har jag ramlat några gånger och gjort illa mig, nu senast igår kväll. Har idag en jättesvullen blåtira och har inte vågat mig ut.

Det blir bara värre det här. Har det med åldern att göra eller vad?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Mer
24 okt 2019 16:08 #1196104 av Geta
Svar från Geta i ämnet Varför ramlar jag hela tiden?
Det kan vara B-vitaminbrist.

• Cosmos
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
Mer
24 okt 2019 16:22 #1196112 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Varför ramlar jag hela tiden?
Kan man ramla p g a detta? Jag har faktiskt B12 hemma men jag glömmer ofta att ta den, jag får se till att skärpa mig. Så här kan jag inte ha det.

Mer
24 okt 2019 16:28 - 24 okt 2019 16:32 #1196113 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Varför ramlar jag hela tiden?
Det låter som sjukgymnast är rätt instans och där öva på en brädlapp med en liten trärulle under och träna din balans. Prata med läkare först så kan läkaren se på blodprover om du har för lite/för mycket av något i din kropp och kan skriva en remiss till sjukgymnast.

Därefter är det gym som gäller.

Det du kan göra själv är ju att skaffa en brädlapp och rullen under, det gör att du kan träna hemma på den, vilket jag tror är billigaste lösningen

Ja, dessutom drick inte för mycket alkohol

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Senast ändrad: 24 okt 2019 16:32 av Nissegossen.

• Cosmos
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
Mer
24 okt 2019 16:47 #1196117 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Varför ramlar jag hela tiden?
Tack Nissegossen. Jo det finns alla möjliga sätt att träna balansen så visst borde jag gå på gym eller också köper jag en sådan där stor boll och tränar hemma. Vet inte vad en sådan kan kosta.

Och ja, alkoholen är ett bekymmer, men jag ramlar även om jag inte druckit en droppe.

Mer
24 okt 2019 18:23 #1196156 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Varför ramlar jag hela tiden?
En medicinboll kostar mycket, jag hade hellre gått till ett gym efter att varit hos sjukgymnast

Alternativet bräda o rulle får du tag på ett ställe där du kan köpa bygg material och där en halv meter hyvlad bräda, samt en svarvad rulle, eller fråga någon du känner efter det.

Helt enkelt fräckt fråga på ett bygge om du kan få det i utbyte mot något en snickare vill ha.

På ett bygge läste jag om igår om en dricka automat sålde starköl och sprit på ett hemligt sätt.

www.aftonbladet.se/nyheter/a/4qG2MR/bygg...at-levererar-starkol

Störst av allt är kärleken. Love is sweet and humble as an Humble bee instead of an Humwee sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV
E-post Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Mer
24 okt 2019 20:32 #1196192 av memphis
Svar från memphis i ämnet Varför ramlar jag hela tiden?
Kan det inte bero på medicinerna att man får dålig balans? Jag har dålig balans i nedförsbackar. Får stappla mig nerför.

Mer
25 okt 2019 12:36 #1196325 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Varför ramlar jag hela tiden?
Undvik cykling om du ramlar och gå istället.
Köp en burk B-kombin forte. Du kan ha B-vitaminbrist pga alkoholen. Ta ett par tabletter per dag.
Läs detta:
www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad...et-och-balansproblem

Likartade ämnen

Trådens ämneRelevansDatum för senaste postning
När jag ber får jag tecken att jag är förlorad3söndag, 22 augusti 2010
Kommer jag att tvångsinläggas om jag berättar hur jag...3fredag, 30 december 2011
Varför hörde jag vad jag hörde?3lördag, 22 Maj 2010
Varför blir jag ledsen när jag tänker tillbaks3fredag, 07 april 2017
Varför kopplas jag hela tiden ut från internet?3torsdag, 15 juni 2017
Sidan laddades på: 0.679 sekunder