Vad tänker ni om Coronaviruset?

Mer
4 år 2 månader sedan #1223264 av Geta
PW,

I vilken kyrka är du upplärd? Tillhör du en sekt?
Mer
4 år 2 månader sedan #1223265 av vnv
Sydsvenskan skriver:
"För tredje gången på arton år har ett nytt coronavirus upptäckts. Ännu vet ingen hur farligt det kan bli. Men vi ska inte blanda ihop viruset ”2019–nCoV” med den stundande influensasäsongen, slår experterna fast."

/vnv
Mer
4 år 2 månader sedan #1223266 av Amandara
PW är pur of hell.
För övrigt. Får jag coronaviruset dör jag antagligen. Med min skörhet.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1223270 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Vad tänker ni om Coronaviruset?

Geta skrev: PW,

I vilken kyrka är du upplärd? Tillhör du en sekt?

Jesus Kristus tillhör jag.


Jesus Kristus är min himmelska Fader och Han skapade mig ett nytt och rent hjärta i min själ år 2013 efter att jag legat inlagd medelst LPT på psyket under flera månaders tid.

Johannes 6:43-46 Svenska 1917 (SV1917)

^43 Jesus svarade och sade till dem: »Knorren icke eder emellan.

^44 Ingen kan komma till mig, om icke Fadern, som har sänt mig, drager honom; och jag skall låta honom uppstå på den yttersta dagen.

^45 Det är skrivet hos profeterna: 'De skola alla hava fått lärdom av Gud.' Var och en som har lyssnat till Fadern och lärt av honom, han kommer till mig.

^46 Icke som om någon skulle hava sett Fadern, utom den som är från Gud; han har sett Fadern.

Jesaja 54:13-14 Svenska 1917 (SV1917)

^13 Och dina barn skola alla bliva HERRENS lärjungar, och stor frid skola dina barn då hava.

^14 Genom rättfärdighet skall du bliva befäst. All tanke på förtryck vare fjärran ifrån dig, ty du skall intet hava att frukta, och all tanke på fördärv, ty sådant skall icke nalkas dig.

Apostlagärningarna 2:39 Svenska 1917 (SV1917)

^39 Ty eder gäller löftet och edra barn, jämväl alla dem som äro i fjärran, så många som Herren, vår Gud, kallar.»

Hebreerbrevet 8:11 Svenska 1917 (SV1917)

^11 Då skall den ene medborgaren aldrig behöva undervisa den andre, icke den ene brodern den andre och säga: 'Lär känna Herren'; ty de skola alla känna mig, från den minste bland dem till den störste.

Jesaja 50:4 Svenska 1917 (SV1917)

^4 Herren, HERREN har givit mig en tunga med lärdom, så att jag förstår att genom mina ord hugsvala den trötte; han väcker var morgon mitt öra, han väcker det till att höra på lärjungesätt.

Jeremia 31:34 Svenska 1917 (SV1917)

^34 Då skola de icke mer behöva undervisa varandra, icke den ene brodern den andre, och säga: »Lär känna HERREN»; ty de skola alla känna mig, från den minste bland dem till den störste, säger HERREN. Ty jag skall förlåta deras missgärning, och deras synd skall jag icke mer komma ihåg.

Mika 4:2 Svenska 1917 (SV1917)

^2 ja, många hednafolk skola gå åstad och skola säga: »Upp, låt oss draga åstad till HERRENS berg, upp till Jakobs Guds hus, för att han må undervisa oss om sina vägar, så att vi kunna vandra på hans stigar.» Ty från Sion skall lag utgå, och HERRENS ord från Jerusalem.

Sakaria 10:7-8 Svenska 1917 (SV1917)

^7 Och Efraims män skola bliva lika hjältar, och deras hjärtan skola glädja sig såsom av vin. Deras barn skola ock se det och bliva glada; deras hjärtan skola fröjda sig i HERREN.

^8 Jag skall locka på dem och samla dem tillhopa, ty jag förlossar dem; och de skola bliva lika talrika som de fordom voro.

Last edit: 4 år 2 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 2 månader sedan #1223272 av Amandara
Du behöver snäppa upp dig PW. Bli som folk.
Mer
4 år 2 månader sedan #1223275 av Geta
PW,

Jag känner igen ditt resonemang. Har umgåtts i frikyrkokretsar.