Sköldkörtel

Mer
4 år 2 månader sedan #1228218 av krokus
Sköldkörtel skapades av krokus
För några dagar sedan tog jag blodprov, från psykiaterns remiss. Jag kunde inte låta bli att titta på svaret på 1177. Hur som helst var allt inom referensvärdet, men någon av sköldkörtelns hormoner var precis på undre gränsen.

Jag tar inte litium. De mediciner jag tar dagligen är: aripiprazole, Sertralin, inolaxol, divisun, Gabapentin och koffein.

Jag har ju besvär med trötthet, som jag har skrivit om flera gånger här. Att jag kraschar på eftermiddagen i stort sett dagligen.

Jag hoppas att läkaren tar mig på allvar. Men jag vet inte om det är sköldkörteln som spökar eller om det är nåt annat.

Några tips? Tankar? Någon här på Viska som har problem med sköldkörteln?
Mer
4 år 2 månader sedan #1228220 av Geta
Svar från Geta i ämnet Sköldkörtel
För ett antal år sedan fick jag ta sköldkörtelprov på Vårdcentralen men allt var ok. Läkaren palperade på halsen.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228223 av krokus
Svar från krokus i ämnet Sköldkörtel
Geta,
Skönt! :)



Jag kan tillägga att det är S T4-fritt som är på 13. Undre gränsen är 12. Vet inte om det säger nåt? :tänk
Mer
4 år 2 månader sedan #1228226 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Sköldkörtel
Krokus, en bekant hade fel på sköldkörteln. Innan läkarna tagit prov på sköldkörteln stod hon på 8 olika mediciner för psykisk ohälsa. Vad jag vet kunde hon ta bort flertalet (kanske samtliga) när hon fick levaxin. Hon har hypotyreos.

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 2 månader sedan #1228242 av memphis
Svar från memphis i ämnet Sköldkörtel
Jag har hypotyreos p g a lithionit. Det är diagnosen, även om de inte undersökt vad hypotyreos beror på, så tog de förklaringen som var närmast till hands. Jag har den lägsta dosen levaxin som går att få, så det är inte mycket som felar, men jag blev ändå väldigt trött av det, innan jag fick medicinen. Frös också mycket, det har också försvunnit med levaxin.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228262 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Sköldkörtel
Jag har också hypothyreos pga litium. Men det är det värt, litium är svinbra!