Sköldkörtel

Mer
4 år 1 månad sedan #1229549 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Sköldkörtel
Svenska nätapotek har samma varor som vanliga apotek, men beställer man från utlandet kan läkemedlen vara falska t.ex. Idag har svenska apotek en koll på falska läkemedel, men än har man inte hittat något.
Mer
4 år 1 månad sedan #1229550 av memphis
Svar från memphis i ämnet Sköldkörtel
Det är inte bajs i levaxinet, men däremot är det förmodligen sköldkörtelhormon från grisar i levaxin. Vet inte hur läkemedelsföretagen utvinner det. Om det är från levande eller döda grisar.
Mer
4 år 1 månad sedan #1229781 av krokus
Svar från krokus i ämnet Sköldkörtel
Haha, vad roliga ni är! Bajs var bara ett exempel från min sida. :D
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1229785 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Sköldkörtel

memphis skrev: Det är inte bajs i levaxinet, men däremot är det förmodligen sköldkörtelhormon från grisar i levaxin. Vet inte hur läkemedelsföretagen utvinner det. Om det är från levande eller döda grisar.


"Finns det godkända läkemedel med sköldkörtelpreparat framställt från djur på den svenska marknaden?

Nej, inte längre. Innan sköldkörtelhormon kunde framställas syntetiskt så behandlades hypotyreos med torkad sköldkörtel från djur, till exempel svin. Dessa produkter har successivt försvunnit från marknaden och den sista produkten avregistrerades 1990. Preparat i form av torkad svinsköldkörtel, kan numera endast fås genom licens i Sverige. Dessa preparat är då godkända som läkemedel i andra länder."

lakemedelsverket.se/OVRIGA-SIDOR/Vanliga-fragor-om-Levaxin/

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 1 månad sedan by Zoidar.
Mer
4 år 1 månad sedan #1229817 av Geta
Svar från Geta i ämnet Sköldkörtel
Min mamma fick hjärtklaff från gris inopererad på Sahlgrenska sjukhuset. Det är över tjugo år sedan.
Mer
4 år 1 månad sedan #1229824 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Sköldkörtel
Jag tagit test för STD. Jag har inte klamydia eller gonorré!