Sköldkörtel

Mer
4 år 2 månader sedan #1228306 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Sköldkörtel
Jag tar också på morgonen. Hundra.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228632 av Melody
Svar från Melody i ämnet Sköldkörtel
Krokus, jag har hypothyreos. Tar Levaxin på morgonen. Upplever att man blir jämnare i humöret, innan jag tog Levaxin var jag tröttare och mer deppig. Hur ligger ditt TSH?
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1228635 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Sköldkörtel
Jag har levaxin 150 mikrogram som jag tar på morgonen. Jag fick skitstarka fel på sköldkörteln när vi byggde på Öland sist, var ganska nyinsatt på litium. Men min läkare så att jag hade antikroppar i blodet vilket tydde på att jag haft fel på sköldkörteln redan INNAN litium. Morsan och syrran har oxå fel på sköldkörteln utan att de har psykiska sjukdomar. Jag tänker aldrig överhuvudtaget på att jag har paj sköldkörtel, det är så mycket annan skit att tänka på. Psykos, depression, mani, förkylningar, bronkit, magkatarr, halsfluss, sepsis.... Jag har helt enkelt inte utrymme i mitt liv att tänka på sköldkörteln, jag bara tar min medicin och ser glad ut.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Amandara.
Mer
4 år 2 månader sedan #1228638 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Sköldkörtel
Ett tag testade jag levaxin för fettförbränning, men säg det inte till någon. Beställde på nätet. Tror inte är klokt i längden för den som har normal sköldkörtel.

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 2 månader sedan #1228644 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Sköldkörtel
Det finns oxå hypertyreos, för mycket...då kan man få giftstruma och bi hyper.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1228702 av memphis
Svar från memphis i ämnet Sköldkörtel
Det är väl nästan värre att ha hypertyreos än hypotyreos, för får man struma ser man förfärlig ut. Min mycket hatade förrförra hyresvärdinna hade haft struma för bra många år sedan., och hon såg fortfarande fördjävlig ut med sina stora stirrande ögon. Jag vet iofs inte hur hon såg ut innan sjukdomen. Hon kan ju ha varit ful hela tiden.

Det kan också vara så att hon såg rätt normal ut men jag hatade henne så mycket så hon blev ful för mig. Det var hennes ögon jag inte kunde med. De var liksom så stirrande och kalla.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by memphis.