Någon som har diabetes typ 2?

Mer
4 år 1 månad sedan #1235408 av Melody
Vad äter ni för mat isåfall? Och när ni vill ha något sött?
Mer
4 år 1 månad sedan #1235411 av Geta
Svar från Geta i ämnet Någon som har diabetes typ 2?
Har konstaterad diabetes2 sedan 15 år tillbaka. Det upptäcktes, när jag var inlagd på psyk. Jag äter ägg, grönsaker, fisk, fil och frukt. Unnar mig en chokladbit, när jag handlar. Har en ny medicin- Mindiab som sänker blodsockret effektivt.
Mer
4 år 1 månad sedan #1235412 av Melody
Jaha, så du gick med högt blodsocker ett bra tag dessförinnan?

Det sägs ju att man med förändrad livsstil kan reversera typ 2 diabetes...?
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1235413 av Geta
Svar från Geta i ämnet Någon som har diabetes typ 2?
Det har inte jag lyckats med. Man kan ha diabetes2 länge utan att märka det.
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Geta.
Mer
4 år 1 månad sedan #1235420 av MsTibbs
Jag hade diabetes typ 2, men nu har jag arbetat bort den! :)

Äter sällan godis, dricker för mycket läsk dock.
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1235430 av Nissegossen

Vår skrev: Jaha, så du gick med högt blodsocker ett bra tag dessförinnan?

Det sägs ju att man med förändrad livsstil kan reversera typ 2 diabetes...?


Är i farozonen, min far hade diabetes 2 alla hans bröder och systrar likaså, min bror tar Metformin en syster använder diet. En gång när far kom hem efter att ha legat inne för diabetes var far helt lyrisk över att han till dessert hade fått äta en konserverad frukt i som han sade i sin egen syrup.

Redan när jag var barn kommer jag ihåg när han kokade glassprutan för Insulin samt att han vid middagsbordet stod en hushållsvåg, som han vägde bröd och potatis på. Han kunde dela en potatis och lägga på tallriken. Sist de tog blodprov på mig, fastande var det ett blodsockervärde på 4,8 vilket Geta tyckte var väldigt bra, tycker jag också.

Men jag tror jag lurade kroppen för när jag dricker vatten dricker jag oftast vätskeersättning. I.o.m. Att jag var fastande och i vanliga fall hade druckit vätskeersättning så var ju kroppen van vid vätskeersättning, så den producerar mer insulin, nu fick kroppen inget socker det gör att blodsockervärdet var lågt.

Är väl förtrogen med att jag måste se upp med mitt blodsocker. Tidigare skickade jag efter en gratis blodsockermätare gick med den till diabetessköterskan för att jag skulle göra för att lära mig hur göra. Det var i samband med att jag tog fasteprover 3 dagar i rad, de gångerna var det 6,7 6,5, 6,2 alltså höga värden det var därför att jag skaffade en gratis blodsockermätare och när hon såg vad mätaren visade exakt kan jag inte svara på men det låg under 5,7 och diabetessköterskan frågade hur har du gjort för att gå ned? Jag sade, jag uteslöt allt vitt socker i kosten.

Clinistic mätte min far blodsocker i urinen med. Fråga efter blodsockermätare genom Diabetessköterskan då får du lägga en 100 kr för en, i gengäld får du billiga stickor

vår sköter du dieten kan du hålla sjukdomen i schack, min far hade mörk choklad som godis, den han choklad han köpte var vad jag tror sockerfri eller med mycket låg sockerhalt. De som finns nu prova choklad med hög kakaohalt typ diva choklad som håller 70% och däröver. Även bra att ha hemma i krisberedskapen för humörets skull. Godis såsom nötter innehåller ju inget socker så salta jordnötter hasselnötter Cashew-nötter borde gå bra att äta vid diabetes då inte har tillsatt socker. Chips vet jag inte hur det står till med.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Admin1.