Någon som har diabetes typ 2?

Mer
4 år 1 månad sedan #1235458 av Geta
Svar från Geta i ämnet Någon som har diabetes typ 2?
Senaste blodsockermätaren fick jag skicka efter. Den var gratis. Däremot får jag betala alla teststickor själv. Just nu är märket Contour next. Köper stickorna på apoteket.
Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1235491 av Nissegossen

Geta skrev: Senaste blodsockermätaren fick jag skicka efter. Den var gratis. Däremot får jag betala alla teststickor själv. Just nu är märket Contour next. Köper stickorna på apoteket.


Billigare i längden att köpa en blodsockermätare genom diabetessköterskan och därigenom få tillgång till billigare stickor och nålar

Bara byt batteri i mätaren, det är nästan en evighetsmaskin

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 1 månad sedan #1235496 av Geta
Svar från Geta i ämnet Någon som har diabetes typ 2?
Jag bad diabetessköterskan om en blodsockermätare. Hon sa att de inte delar ut blodsockermätare längre. De delar inte heller ut teststickor om man har diabetes 2. Hon gav mig en adress till företaget som delar ut blodsockermätare gratis. De tjänar på att sälja teststickorna. Du är inte uppdaterad, Nissegossen. Nu går jag på en privat vårdcentral. Landstingets vårdcentral är nerlagd.
Mer
4 år 1 månad sedan #1235516 av Admin1
Har man schizofreni ökar risken för diabetes typ 2 eller åldersdiabetes. Att schizofreni ökar risken för diabetes typ 2 kan bero på många saker, som genetiska faktorer, stress och faktorer under graviditeten.

www.viska.se/nyheter1/4-nya-roen/6835-ho...ndet-vid-schizofreni
Mer
4 år 1 månad sedan #1236942 av Melody

Geta skrev: Jag bad diabetessköterskan om en blodsockermätare. Hon sa att de inte delar ut blodsockermätare längre. De delar inte heller ut teststickor om man har diabetes 2. Hon gav mig en adress till företaget som delar ut blodsockermätare gratis. De tjänar på att sälja teststickorna. Du är inte uppdaterad, Nissegossen. Nu går jag på en privat vårdcentral. Landstingets vårdcentral är nerlagd.


Har du fått kostråd? Och hur ofta du får äta?
Mer
4 år 1 månad sedan #1236947 av Geta
Svar från Geta i ämnet Någon som har diabetes typ 2?
Nej, jag har inte direkt fått några kostråd. Har läst någonstans att man ska äta var fjärde timma. Tidigare gick jag hos dietist, då jag tyckte att jag vägde för mycket. Men då vägde jag för litet för att få vara med i hennes grupp.