Omröstning: Vaccinera mot covid-19

Omröstning: Bli vaccinerad mot covid-19?

Ja
14 53.8%
Nej
3 11.5%
Har inte bestämt mig än
9 34.6%
Totalt antal röstare: 26
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1303063 av Nissegossen
Jag tror inte man undgår att kunna dö, även om man är mycket ung, detta är en dödlig sjukdom och de som får en "lätt" sjukdomsbild kan få långvariga problem med sjukdomen trots att det inte blev en riktigt svår sjukdomsbild.


Men de har långt senare inte kunnat bli helt friska på lång tid som sjuka. Innebär hög kostnad för samhället för var och en av dem som inte blir helt friska och ännu har vi inte sett en bortre gräns för hur länge de är sjuka. Ni som inte vill ta vaccinet, ni gör som de på ett ungefär liknande sett som de som medvetet smittar sina barn med mässlingen istället för att låta barnet bli vaccinerat.

Det är en oerhört farlig risk. Mässlingen är en oerhört smittsam ofta dödlig. Regimen i Nazityskland som gasade 60.000 av sina egna på mentalsjukhusen meddelade skriftligen anhöriga att de blivit smittade av mässlingen och att de redan var kremerade och därför begravda. Ni tar en risk det gör inte jag.

En som berättade för mig låg i feber hon såg bandet hon låg på gå mot sågen längre fram det stannade inte hon kämpade sig upp kastade sig från banan hon upplevde hon låg på. Sågen tog henne aldrig. Hon lever än idag.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Nissegossen.
Mer
3 år 3 månader sedan #1303064 av Zoidar
Jo, risk finns också för yngre, men 70+ löper nog störst risk.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 3 månader sedan #1303066 av memphis
Jag har tvåföräldrar som båda är 70+,ja pappa är nästan 80. Så jag hoppas att de får vaccinet så fort som det bara är möjligt. Men de är friska båda två, så de kanske inte kommer med i första omgången.
Mer
3 år 3 månader sedan #1303068 av Zoidar
Min pappa som är 70+ kommer ej ta det. Han tror han är odödlig och dessutom är han rädd för vården.

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 3 månader sedan #1303070 av Cosmos
Det är rätt smaklöst att påstå att de som inte vaccinerar sig går och smittar ner andra. Trots allt är sjukdomen inte speciellt vanlig utan att myndigheterna reagerar som de gör beror på att beslutsfattare är rädda för att folk inte kan jobba och då hindra att samhället fungerar fullt ut. De bryr sig knappast om att människor dör.
Mer
3 år 3 månader sedan #1303071 av Zoidar
Jag menade inte det så Cosmos, om du tänkte på min post. Alla har ju rätt till att välja.

Anchored in Christ ✟