Omröstning: Vaccinera mot covid-19

Omröstning: Bli vaccinerad mot covid-19?

Ja
14 53.8%
Nej
3 11.5%
Har inte bestämt mig än
9 34.6%
Totalt antal röstare: 26
Endast registrerade användare kan delta i denna omröstning
Mer
3 år 3 månader sedan #1308927 av wasp

Cosmos skrev: Läskigt, Nissegossen!

Men syfilis är en bakteriell sjukdom och kan då behandlas med pennicillin.

Vad har syfilis med Covid-19 att göra?????
Mer
3 år 3 månader sedan #1308932 av Cosmos
Jo, det handlade om rädsla för sjukdom och att varje tid har sina sjukdomar som folk är rädda för. Min mamma var alltså rädd för att bli smittade med syfilis när hon var ung. Det var enda jämförelsen.
Mer
3 år 3 månader sedan #1308942 av Maxjohan1983
Kommer nog att ta vaccinet. Men vill vänta och se. 

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 3 månader sedan #1308945 av Geta
Kommer att vaccinera mig så fort jag blir erbjuden.
Mer
3 år 3 månader sedan #1308952 av Cosmos
Jag vaxxade (nytt ord) mig inte för svininfluensan när det blev känt att sjukdomen inte var värre, snarare mildare, än säsongsinfluensan. Och det är några få år jag har fått influensan, senast var 2016, men innan dess säkert någon gång på 90-talet. Minns hur sjuk jag var på en nyårsafton och inte orkade vara vaken till tolv.

Men det var faktiskt en gång när jag på 70-talet drabbades av Hong Kong-influensan att jag var nära att dö. Har inga som helst minnen av sjukdomens inledande fas. Ett ex till mig vaknade i min säng av att det var så varmt och svettigt. Hon tog då tempen på mig, muntermometer, och den visade nästan 42 grader. Och inga febernedsättande i huset. Hon sprang till närmaste apotek och kom sent om sider tillbaka till mig för att ge mig febernedsättande. Men då hade tempen redan gått ner till 39 någonting. Jag hade änglavakt.

Så visst borde jag vaxxa mig med de erfarenheterna. Kanske blir jag bland de första att bli erbjuden vaccinet eftersom jag har hemtjänst två ggr i månaden. Och nu har jag blivit drabbad av rosfeber, statylokocker, och käkar pennicillin starkaste varianten vilket kommer att göra mig väldigt utsatt i immunförsvaret.
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1313769 av Zoidar
Vaccinerar jag mig är det främst för inte smitta äldre och de i riskgrupp. Är inte speciellt orolig för egen del. 

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 3 månader sedan by Zoidar.