csn?

Mer
16 år 9 månader sedan #79284 av bambigirl
Svar från bambigirl i ämnet csn
Jag ska kanske betala tillbaka mina skulder till csn. Jag har pappret om anstånd ifyllda. Helst vill jag betala tillbaka skulden, det kan ta 3 - 4 år. Jag vill inte vara skyldig någon pengar. Nu har jag en skuld på ca 122 000 kr. Jag får betala lite varje månad.// bambigirl
Mer
16 år 9 månader sedan #79317 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet csn?
Jag har 0:- i skuld, jag betalade av det sista för några år sen. Det är härligt att vara skuldfri vill jag lova.
Mer
16 år 9 månader sedan #79368 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet csn?
Jag har läst att det kan vara bra att behålla sin studieskuld. Om man har dålig ekonomi, så kan man ansöka om att slippa att återbetala eller om att betala mindre. Om man skulle råka dö, så avskrivs studieskulden helt. Studieskulden avskrivs också, när man fyller 68 år om det finns kvar något av skulden då.
  • Ready
  • Besökare
  • Besökare
16 år 9 månader sedan #79387 av Ready
Svar från Ready i ämnet csn?
Är det någon som vet vilken ränta CSN har på sina studielån?
Mer
16 år 9 månader sedan #79388 av Geta
Svar från Geta i ämnet csn?
Det var uppe i nyheterna för en vecka sedan, att det inte är fördelaktigt att ta banklån för att betala studielån fortare, om jag minns rätt.
Mer
16 år 9 månader sedan #79393 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet csn?

Ready skrev: Är det någon som vet vilken ränta CSN har på sina studielån?

Det går att se på CSN.se, men i runda slängar 2 % ränta. Så bra banklån kan man knappast få.

Själv har jag bestämt mig för att slutbetala mina studielån på knappt 37000 kr. Jag kommer inte att åka på någon semester i år heller så då räcker pengarna jag har sparat. Ska bli skönt att bli skuldfri. En utgift mindre varje månad. Visserligen är lånet förmånligt att ha, men 37000 i studielån är inte så mycket att det gör så stor skillnad. Det gör mig inte glad att ha lån. :cry: Jag får en premie om jag slutbetalar i förtid, i mitt fall blir det 713 kr mindre att betala.

Prata inte med hat i munnen!