Dåliga tänder?

Mer
17 år 1 vecka sedan #72669 av Amanita
Svar från Amanita i ämnet Dåliga tänder?
Jag har läst en del kontroversiella forskningsresultat som visar att fluor inte alls är bra för tänderna. På hälsokosten kan man köpa tandkräm utan fluor och den kör jag med. Fluor är dessutom giftigt i höga koncentrationer, det ligger någonstans mellan bly och arsenik i giftighet.
www.2000taletsvetenskap.nu/special/fluor.htm

Eltandborste är mycket mycket bättre än vanlig tandborste.

Min ena visdomstand har vuxit fram helt fel, den växer mot de övriga tänderna istället för uppåt om man säger. Ibland gör det ont som fan, men det mest irriterande är att det fastnar mat och kärnor och sånt i glappet och det är så jävla svårt att komma åt längst där inne i munnen, kan vara riktigt tungvrickande att få loss matbitarna som fastnar där.

Det bästa man kan göra för tänderna är tydligen att helt undvika vitt socker, men det är ju så äckligt så det gör man väl ändå? Jag hörde på radion idag att de vill hugga ner all regnskog i Uganda för att ha sockerodlingar där istället. Jävla idioter! Det är sockerindustrin och sojaindustrin som fäller all regnskog så att västerlänningar skall bli smällfeta och få tandröta.
Mer
17 år 1 vecka sedan #72707 av tryskey
Svar från tryskey i ämnet Dåliga tänder?
Jo, det är som Admin säger, det är pga att medicinen påverkar din saliv, som gör att dina tänder blir extra känsliga. Speciellt om man inte klarav av att sköta tandborstningen.
Det finns en hel del receptfria preparat på apoteket som hjälper mot muntorrhet. Delvis tuggtabletter, men även annat.
Jag tyckte inte om tuggtabletterna, men hittade någon gel. Den smakade visserligen apa precis när man haft den i munnen, men det gick över och sedan funkade den ganska bra.
Mer
17 år 1 vecka sedan #72709 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Dåliga tänder?
Mot muntorrhet finns Salivin tabletter receptfritt på Apotek!

Pröva de! De har en typ tutti frutti smak och befrämjar saliven!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum