Admin1's potatissallad

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
12 år 1 månad sedan #466344 av Fantasio
"Igårkväll gjorde jag ättiksströmming och potatissallad för 4 middagar."

Förlåt om jag missförstår, men har Admin1 gjort sin egen potatissallad? Jag har ett ärvt recept som blir mycket gott, fast det är ju lite jobb att koka och sedan tärna potatisen.
Mer
12 år 1 månad sedan #466482 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Admin1's potatissallad
Jag gjorde potatissallad enligt en kokbok.

Jag skar kokta potatisar i tärningar. Sedan blandade jag 1 dl gräddfil och 0,75 dl majonnäs samt lite vitpeppar och salt. Ett enkelt recept men ganska bra.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 10 månader sedan #826654 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Admin1's potatissallad
Jag har i ca en halv burk majonnäs och en sked senap. Finhackad lök, tomat och saltgurka. Jag tror det är det hela, får fråga mamma, ty det var länge sedan jag gjorde potatissallad. Visst ska man ha mjölk i också? Eller var det grädde?
Mer
7 år 10 månader sedan #826767 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Admin1's potatissallad
Ingen mjölk utan gräddfil och majonnäs. Det är lättare att skiva potatisen än att tärna den. Är man lat köper man konserverade potatisskivor i glasburk på Willys och då blir det enkelt att fixa potatissallad.
Mer
7 år 10 månader sedan #826770 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Admin1's potatissallad
Purjolök är också fint att ha i

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 5 månader sedan #1201113 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Admin1's potatissallad
Koka potatis och tärna den. Jag tar minst tio potatisar. Låt den stå i kylen ett dygn, så är den lättare att skära. Sedan tar du en bytta och häller i antingen mjölk eller grädde. Observera att jag bara kör med det ena. Minns inte om det ska vara mjölk eller grädde i. Finhacka en gul lök och häll i byttan. Jag tar bara en halv lök. Finhacka en saltgurka och häll i. Finhacka en tomat och häll i. Klicka i en sked senap. Sedan ska du ha i majonnäs. Jag häller i och rör om, man ser på konsistensen om man vill ha i mer. Majonnäs efter tycke och smak. Sist i med potatisen och rör om.