Laga mat del 2

Mer
4 år 3 månader sedan #1222244 av memphis
Svar från memphis i ämnet Laga mat del 2
Det blir tacopaj idag, men den är färdigköpt. Julmust till det.
Mer
4 år 3 månader sedan #1222249 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Laga mat del 2

Nissegossen skrev:

zoegas skrev: Jag fuskar min vegan idag. Äter stekt fläsk med stuvade makaroner.

Gott, men hellre mina egna köttbullar och stuvade makaroner, tog du snabbmakaroner zoegas?

Förövrigt vill jag ha rökt sidfläsk dock priset avskräcker 99 kr/kg


Nä, det blir ideal-makaroner, det blir väl gröt annars? Vill ha raggmunkar egentligen, men det är så bökigt att laga.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 2 månader sedan #1231131 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Laga mat del 2
Vad kostar ett halvkilo nötfärs idag? Tyckte mig se att det kostade 59 kronor. Oavsett vad jag gör med den räcker det bara till två måltider. Inte riktigt sant, för till tacos räcker det till tre, man har så mycket goda tillbehör då. Det är dyrt med mat.
Mer
4 år 2 månader sedan #1231134 av Geta
Svar från Geta i ämnet Laga mat del 2
Köper aldrig köttfärs. Använder quornfärs till tacos.
Mer
4 år 2 månader sedan #1231186 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Laga mat del 2
Vegofärs på sojabönor kostar nog 50 kr per kg. Man har den i frysen.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1231188 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Laga mat del 2
quorn har jag inte fastnat för, kanske inte ens testat iofs. tofu har jag för mig att jag testat men fick avsmak från.

men torkad vegofärs på sojabönor kostade nånstans typ 17kr för 120gram dvs kanske 150kr / kg på Willys.

men den suger åt sig vätska när man tillagar så jämförelsevis bör det nog räknas som över 5kg torkad sojafärs faktiskt. har för mig det brukar påstås att grönsaker, svampar, kött osv har 90% vätska. i vilket fall så är det inte många matskedar sånt jag häller i stekpannan/kastrullen när jag lagar mat till mig själv, vätskan brukar vara ½ till 1paket krossade tomater och det blir inte riktigt köttfärskonsistens men som nog märks så gillar jag mycket tomater
Last edit: 4 år 2 månader sedan by PsychoWard.