Ett recept som innehåller ädelost i receptet

Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1074439 av Nissegossen
Detta för att ni skall förstå att ädelost i maten är mycket god
mittkok.expressen.se/recept/kramig-pasta...stsas-enkelt-recept/

Jag vill tillägga att ädelost i en sås är grejer som ni inte har smakat

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 9 månader sedan #1074444 av Geta
Jo, jag har lagat mat med ädelost i såsen. Min syster har också något recept.
Mer
5 år 9 månader sedan #1074449 av Nissegossen
Som jag skrivit tidigare för att kunna riva ädelost det fungerar inte i rumstemperatur lägg den i frysen så går den att riva fryst tillstånd och då lägga på över en ost på en ugnsgratinerad potatisgratäng med riven ost överst¸ och och smaken blir då otroligt god

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 8 månader sedan #1076468 av Richard
Om jag har råd att lyxa till mina hamburgare, så har jag ibland sån här på, den till höger...

Mer
5 år 8 månader sedan #1076496 av Fantasio
Vet inte vad ädelost är. Förra veckan beställde jag en pizza med bland annat ädelost på, men den märkte jag inte av.
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1076497 av Nissegossen
Jag kan sitta här med ett ost verktyg skära och i toppen spetsig vilket gör att jag kan äta ädelost här med endast det verktyget.

Fantasio, det är ofta mögelostar de har kommit på hur man skall göra ädelostar, det har tillskrivits om den herde som en gång sökte skydd i en Grotta som han hade bla ost att äta. Han glömde av osten när han gick därifrån och senare sökte han skydd för oväder igen och fann osten som var kvarglömd, den var då möglig men eftersom han var hungrig åt han den mögliga osten och han fann att den var mycket god. Jag tror att han använde grottan för att osten skulle mögla och så föddes ädelostar

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Admin1.