Jag har blivit vegetarian, kan ni några goda recept?

Mer
5 år 8 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1074625 av Rrusheflower
Jag tycker om champinjoner!!!
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Rrusheflower.
Mer
5 år 8 månader sedan #1074629 av Geta
Du behöver äta varierat om du ska bli vegetarian.
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1074631 av Nissegossen
Demokratisk mat där någon äter vegetariskt någon kött? Ta ett pizzakit (Kyldisken) Ta hem den och när skall laga till den ta och lägg den på bakplåtspapper. Den är fyrkantig varpå om ni är fyra runt bordet, dela upp den i rutor, var och en väljer vad den vill bland vegetariska maten, Quorn, soltorkade tomater, oliver om du äter Feta-ost kan du ta med det också, men allra först stryk ut den tomatsås som följer med, sedan strö ost, sedan det andra. Den som vill ha kött, bara att välja vad man vill te x salami skinka tärnat bacon. Kort sagt var och en äter sig nöjda med det de har valt på pizzan. Vi var fyra runt bordet här, varav en vegetarian de blev nöjda enklast mat där var får välja själv sin mat

Ost överst är inte pizza det är något annat

Falukorv gjort på vegetabilisk mat

www.javligtgott.se/quorns-nya-falukorv/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1074644 av Recard2016
2 av mina favoriter;

Bön o majs burritos - värm svarta bönor o majs i en gryta, hacka sallad o paprika, avocado, lägg på ett tortilla bröd, lägg ost ovanpå så den smälter, blanda med creme fraiche o ät!

Oumph kebab med pitabröd, släng in pitabröden i ugnen, stek kebaben, ta kebabsås ovanpå/i o släng på lite sallad o avsmaka.

Tar bara typ en kvart o göra me.
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Recard2016.
Mer
4 år 9 månader sedan #1162071 av Rrusheflower
Är det nån som kan nån god sås tex med avokado i som är vegetarisk?
Mer
4 år 9 månader sedan #1162099 av 1Dave
Det finns vegetarisk "creme fraiche" i en del affärer. Blanda det med guacemolemix och avokado.

/Dave