Hur göra tandoorikyckling?

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
5 år 2 månader sedan #1127941 av Cosmos
Jag har ett kg kycklingfilé hemma plus en kryddmix det står tandoorikyckling på. Jag har en väldig oro för otillräckligt tillagad kyckling och är mån om att allt är genomstekt innan måltid. (En gång i tiden blev jag sjuk av dåligt grillad kyckling och mina vänner, det var rena dödstrippen).

Har creme fraiche hemma och champinjoner så allt som behövs är en duktig kock och jag vet inte om jag är en sådan.
Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1127947 av Nissegossen
Kolla alltid upp köttsaften vid tillagning av kyckling den skall vara köttsaften helt utan färg, minsta rött, låt stå kvar i ugnen några recept får du också, räkna 60 min på en kyckling på 200 grader ev längre än 60 min den tjockaste biten bestämmer när kycklingen skall vara klar inget rött någonstans
www.google.se/search?source=hp&ei=NrJdXM...39j0i131.OKfzH0p3Csg

Indisk mat, till det naanbröd
www.google.se/search?source=hp&ei=3bNdXO...0..0i131.TOvFPxLNsLY

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 2 månader sedan #1128033 av Fantasio
Jag tinar kycklingen i mikron och steker den länge, har glömt hur länge. Över tio minuter på varje sida, kanske arton. Jag gör snitt i den för att kolla. En boendestödjare sa att man inte skulle tina i mikro, glömde fråga varför.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
5 år 2 månader sedan #1128045 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Hur göra tandoorikyckling?
Jag har tillagat och ätit kycklingfilén med tandoorisås. Skar upp filén i bitar och rörde ihop dem tillsammans med creme fraiche. Stekte alltihop jättenoga och skar upp en bit för att se att den var klar. Och, det var fantastiskt gott! Den lilla påsen med tandoorikrydda rekommenderas å det varmaste!

När jag blev sjuk av kyckling hade jag grillat den på en vanlig skorstensgrill. Den var ojämnt stekt och blodig på vissa ställen. Klart jag blev sjuk. Minns hur jag just den dagen åkte för att kolla in en löpartävling och när jag stod och tittade vid mållinjen kände jag hur benen bara vek sig. Det var knappt jag orkade cykla hem. Sedan kom frossan och febern. Först efter några timmar kom magen igång och vände sig ut och in. En vän körde mig till infektionsklinikens akutmottagning på tredje dagen efter insjuknandet och mycket riktigt: Jag var full av camplyobakter. Läkaren skakade på huvudet när jag berättade om skorstensgrillen. Alltså. inget att rekommendera.