Ugnsbakad lax med färskpotatis & sparris

Mer
4 år 10 månader sedan #1152711 av Nissegossen
En god och hälsosam laxrätt att servera till helgen eller som vardagslyx. Kom ihåg att inte koka sparrisen för länge.
mittkok.expressen.se/recept/ugnsbakad-la...arskpotatis-sparris/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 10 månader sedan #1152712 av Geta
I veckan kokade jag färsk sparris. Enligt min kokbok skulle den koka mellan 20-40 minuter.
Mer
4 år 10 månader sedan - 4 år 10 månader sedan #1152714 av Nissegossen

Geta skrev: I veckan kokade jag färsk sparris. Enligt min kokbok skulle den koka mellan 20-40 minuter.


Sparris har en naturlig brytpunkt där man bryter av dem, då slipper man den mer träiga delen längst ned. Det bör man göra för den träiga delen vill man inte ha. Sparris behöver absolut inte koka i 40 min

Som en svåger sade när min mor kokat grönsaker, han sade vattenskadade grönsaker. Till viss del rätt då man vill att det skall vara tuggmotstånd

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 10 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 10 månader sedan #1152716 av Geta
Jag skalade sparrisarna och skar av den träiga biten längst ner.
Mer
4 år 10 månader sedan #1152718 av Nissegossen
Geta pröva nästa gång mitt tips om en naturlig brytpunkt. Kniven har inte där att göra. Pröva nästa gång så förstår du mig. Ta längst ned håll lätt det andra och bryt. Då finner du det jag skriver. Ta dem en och en, det är ofta på olika ställen men det är signifikativt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 10 månader sedan #1152719 av Geta
Den färska gröna sparrisen var från Ungern.