Ikväll blir det mexikanskt...

Mer
4 år 7 månader sedan #1182518 av Zoidar
Que es esta?

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 7 månader sedan #1182520 av hyperaktiv
Bra där richard!

blev tacos för mig med ;) \o/
Mer
4 år 6 månader sedan #1186705 av Richard
Snart dags för hetsätning av tacos igen... :tänk

Inte bra, men jag är hungrig o tänker laga mat mitt i natten. Jag köpte mild sås idag, för att se om osten smakar mer. I morse hade jag ont i magen, samt sura uppstötningar. Tog 2 st Omeprazol, det hjälpte lite, men tänk om jag fått blödande magsår...?
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1186709 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Ikväll blir det mexikanskt...
själv åt jag nyss stekt lök och frystorkad sojafärs som jag stekte snabbt med krossade tomater. helt ok, kände mig nästan överäten flera dagar nästan efter min förra likadana måltid. plus bröd och nått salladsblad och ost. (äter ~1/5:e del av sojafärspakete per måltid hittills men förra gången blev det en dubbel portion då jag skulle bjuda grannen men han ville inte ha så mycket)

kostar drygt 17kr för lite över 100 gram frystorkad sojafärs, det suger åt sig vätska så det blir drygt 500gr färdigt färs. försöker att inte äta kött ofta, men visst en gris eller något vore väl bra att ha bökandes i en trädgård, om man nu hade någon, som man kunde äta upp vid hungersnöd på vintrarna.
Last edit: 4 år 6 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 5 månader sedan #1204032 av Richard
Ikväll blir det tacos igen, dock utan hetsätning. Men jag funderar på att krydda till köttfärsen med Carolina Reaper...



Det är typ 2 000 000 scoville. Om jag ska mala ner frukterna i min kaffekvarn, jag måste göra rent den riktigt eftersom jag malt ricin o sånt i den, men om det fanns nått kvar där skulle polisen hitta det med ricinmätar-apparaten, när de var på besök 2016...
www.hd.se/2016-04-01/han-forsokte-bygga-...-koket--forhord-igen

Jag har dock ingen aning om hur mycket man ska krydda köttfärsen med Carolina Reaper-pulver. Det får inte bli oätbart som med pepparsprayen, men det ska hetta till i munnen o öronen! Jag maler ner det o häller det i en tom kryddburk.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 5 månader sedan #1204034 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Ikväll blir det mexikanskt...
polisen kan vi knappast lita på.