Julgodis du gör själv

Mer
4 år 4 månader sedan #1206947 av Nissegossen
Admin har slängt min Apotekets Julkola men jag är envis på vad man själv kan göra godis till jul att bjuda på till de som kommer hit
www.koket.se/julgodis-att-gora-sjalv

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jone
  • Besökare
  • Besökare
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1206962 av Jone
Svar från Jone i ämnet Julgodis du gör själv
Mitt favorit julgodis är att mixa nötter eller mandlar med dadlar och pepparkakskrydda. Och rullar till bollar.
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Jone.
Mer
4 år 4 månader sedan #1206978 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Julgodis du gör själv
Mozartkulor är gott till Jul.

/Dave
Mer
4 år 4 månader sedan #1206981 av Geta
Svar från Geta i ämnet Julgodis du gör själv
En arbetskamrat i början av 1970-talet hade varit i Wien. Hon bjöd på Mozartkulor.
Mer
4 år 4 månader sedan #1206982 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Julgodis du gör själv
Receptet på Julkola är borta, har inte själv sparat det. Men kanderade mandlar är enkelt Stekpannan nästan upp med vatten, sedan mandlar ett paket, vill du ha skållade köp det. I med en dl socker på med värme, det skall koka tills allt vatten är borta, men sänk värmen mot slutet rör med en träsked, ni ser du hur sockret i trådar omsluter mandlarna sedan skall all fukt bort, ställ in stekpannan i ugnen på 50 grader prova om någon timme, helt enkelt tugga då märker ni om de är krispiga är de inte det fortsatt på 50 grader till ni märker att de är krispiga och goda. En granne och hans fru fick både vaniljkolan, hans fru och barn två systrar tyckte om vaniljkolan han själv ville ha de kanderade mandlarna och en av systrarna ville ha min Dunderglögg. Hon sade en gång när det blev starkt, men det här var ju gott...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1206984 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Julgodis du gör själv
Egengjord Baileys en 75 vodka 2 påsar Dumlekola original köp ICAs egen grädde med lång hållbarhet 75cl koka grädden och Dumlekolan när det smält sätt det på balkongen (Ja, ja Med Lock)så det blir kallt häll i vodkan 2 flaskor 75cl hemgjord baileys

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 4 månader sedan by Nissegossen.