Dunder glögg!

Mer
17 år 5 månader sedan #51522 av Nissegossen
Kolla in receptet på glögg på GP; se nedan

Ändrad länk, den gamla funkar inte, denna funkar idag iaf;
www.tasteline.com/recept/GPs_Dunderglogg

Tänker nog göra den själv! Jag har det mesta hemma men inte jäst och svagdricka.

Önska varje fall mig lycka till! kommer i så fall med en rapport om hur det smakar!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 5 månader sedan #51524 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Dunder glögg!
Lycka till Nissegossen!!! Det låter som om det blir både starkt och gott!!! För mig blir det dock lättglögg eller saftglögg.... Abilify ska inte blandas med alkohol...
Mer
17 år 5 månader sedan #52058 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Dunder glögg!
Har alla ingredienser nu. Så jag skall sätta satsen i dag!

Kommer ned kommentarer när den är klar, schall ssäga hurr dett schmakar efterååt :lol: :lol:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 4 månader sedan #55559 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Dunder glögg!
Glöggen blev urbra! Har smakat på den både igår och idag!

Har beställt ny svagdricka till i morgon, kommer att sätta en ny sats som blir drickbar lagom till julafton!

Den går alldeles umärkt att dricka utan att värma! :lol:

Den är både stark och söt, smakar helt enkelt mera! Underskatta den inte för den är som dansken säger; Lömsk! Mycket lömsk!

Men på det hela taget, missa inte denna!

Ps; Ta vara på russinen ni haft i Brygden! De passar alldeles utmärkt till glass! Varför inte en avrundning av middagen på julafton med efterrätt i form av glass och (Rom) russin?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 4 månader sedan #55560 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Dunder glögg!
Istället för hävert när jag skulle tappa av använde jag duschslangen som jag tog loss och sög upp och satte tummen för och ned i kärlet nedanför! Gick alldeles utmärkt! :lol:

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 4 månader sedan #55563 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Dunder glögg!
Ursäkta, vad hade du förvarat glöggmäsken i? Du hävde upp och ner till kärlen(flaskor?) :lol: Har du ngn alkohol-mätare?

Men annars, förhäv dig inte på glöggen, simma lugnt! :lol: 8O

Vars är världen på väg?