Riktigt enkla måltider?

Mer
4 år 1 månad sedan #1237598 av Geta
Svar från Geta i ämnet Riktigt enkla måltider?
Om man saknar våffeljärn, kan man lika gärna steka pannkakor i stekpannan. Saknar själv våffeljärn. Har inte plats för det i köket och våfflor med vispgrädde och sylt är inte optimalt för diabetiker.
Mer
4 år 1 månad sedan #1237600 av Nissegossen

Geta skrev: Om man saknar våffeljärn, kan man lika gärna steka pannkakor i stekpannan. Saknar själv våffeljärn. Har inte plats för det i köket och våfflor med vispgrädde och sylt är inte optimalt för diabetiker.


Har våffelmix därav, ganska mycket eftersom jag fått det

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 1 månad sedan #1237634 av memphis
Svar från memphis i ämnet Riktigt enkla måltider?
Det är ju rent för jävligt vad de gjorde mot dig NG, tog alla dina ägodelar. Om du hade orken skulle du nog kunna stämma dem.
Mer
4 år 1 månad sedan #1237657 av Maxjohan1983

memphis skrev: Våfflor på våffelmix är enkelt, men det förutsätter ju att man har ett våffeljärn då. Sen behöver man bara vispa grädde och ställa fram sylt. Då behöver man en elvisp också. Men har man de två maskinerna så är det enkel snabb mat att laga.

zoegas skrev: En burk tonfisk, kokt ris och en pulverpåse hollandaise. Helst citronpeppar på. Det smakar ok och man får i sig allt man behöver.

wasp skrev: Stekt falukorv och potatismos (pulvermos Felix komplett), stekta fiskpinnar och potatismos+gröna ärter. Hemmagjord hamburgare (fryst 8 pack 50gr) med ett stekt ägg över. Hamburgerbröd är ganska billigt och går att frysa. Tinas på 10 sekunder i mikron.

Tack för tipsen! Bra tips och enkelt!

Annars köpte faktiskt sprödbakad torskfilé idag då jag var och handlade. Just nu tittar jag på flashback om vilka frysta burgare som folk tycker är bäst.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
4 år 1 månad sedan #1237669 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Riktigt enkla måltider?

Nissegossen skrev:

Geta skrev: Om man saknar våffeljärn, kan man lika gärna steka pannkakor i stekpannan. Saknar själv våffeljärn. Har inte plats för det i köket och våfflor med vispgrädde och sylt är inte optimalt för diabetiker.


Har våffelmix därav, ganska mycket eftersom jag fått det

Du kan köra Våffelmix i stekjärn. Går alldeles utmärkt

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
4 år 1 månad sedan #1237670 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Riktigt enkla måltider?
Man kan om man har ork göra egna biffar. Köpa ett halvkilo nötfärs och salta och peppar den. Forma till jämnstora bollar och platta ut dem på en skärbräda.