Skånsk äggakaga

Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1258519 av Nissegossen
Har gott om ägg, ville göra en äggrätt, tänkte på mor min som gjorde sin äggakaga i mitt föräldrahem inte smakat äggakaga på år och dar. Det som gör mig bekymrad är det rökta sidfläsket det är uppe i 120 kr/kg

Vad finns för vegetariskt fläsk? och billigare? Annars får jag söka på ICA supermarket i Olskroken alternativet där är rökt bog om inte rökt sidfläsk finns billigare på ICA.

Går det inte får jag vänta till måndag

www.koket.se/skansk-aggakaga-med-rarorda-lingon

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 10 månader sedan #1258522 av Geta
Svar från Geta i ämnet Skånsk äggakaga
Quornfiléer är goda.
Mer
3 år 10 månader sedan #1258524 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Skånsk äggakaga
Tyvärr så är vegetariskt fläsk mycket dyrare. Det smakar inget vidare heller.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 10 månader sedan #1258551 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Skånsk äggakaga
Får se mig om efter rökt fläsk

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 10 månader sedan #1259769 av Richard
Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1259794 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Skånsk äggakaga

Richard skrev: Du menar inte "spiddekauga"...
sv.wikipedia.org/wiki/Spettekaka

Ett rakt Nej, Spittekaga har jag ätit med glasyr och allt och den är gjort på ägg och det måste ha vart gott om socker i den, Spittekaga låg horisontellt över öppen eld roterades och lägg på ägg stadigt under många timmar. Skånes Flagg borde vara en spittekaga i Skånes Rödgula flagga en symbol för Skåne, har jag rätt eller fel om kakan, vi varje högtids kalas skulle den vara med

Samt jag har klickat på länken först efter jag skrivit och postat det förra det sitter djupt i mig och redan i barnsben fick jag ju veta vad kakan jag åt var för något och hur den tillverkas. men nej, ta mig inte för Skåning,kom ihåg att skötet föddes i stan på Sveriges framsida

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Admin1.