Färdigrätter?

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
3 år 10 månader sedan #1260037 av Cosmos
Färdigrätter? skapades av Cosmos
Äter ni färdigrätter? Sådana där i kartong. Har ätit det ett par ggr men tyckt det varit väldigt dålig mat, närings-och smakfattig. Istället brukar jag ibland köpa halvfabrikat som korv och färska hamburgare som det bara är att steka.

När jag bröt nacken åt jag i början av konvalescensen kommunal mat genom hemtjänsten. Den var väldigt god även om portionerna inte var så stora. Förstår inte varför den har fått så mycket kritik.

Köper ni färdigmat? Tummen upp eller tummen ner?
Mer
3 år 10 månader sedan #1260039 av memphis
Svar från memphis i ämnet Färdigrätter?
Jag livnär mig i huvudsak påfrysta färdigrätter. Har inte motivation eller inspiration till att laga egen mat särskilt ofta. Det blir väldigt enahanda eftersom jag inte gillar de flesta kötträtterna, utan mest väljer pastarätter eller fisk. Kalops går bra också. Och köttbullar. Fläsk schnitzel med gröna ärtor är jättegod. Lasagnen är också jättegod.
Mer
3 år 10 månader sedan #1260040 av Geta
Svar från Geta i ämnet Färdigrätter?
Lagar mat från grunden ibland och ibland köper jag kartongrätter. Lägger till rivna morötter till exempel.

Har också hört personer som varit nöjda med hemkörd mat från kommunen.
Mer
3 år 10 månader sedan #1260044 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Färdigrätter?
Det händer att jag köper frysta rätter i kartong. Mest på helger blir det, då jag i veckorna handlar varm lunch.
Mer
3 år 10 månader sedan #1260049 av mopa
Svar från mopa i ämnet Färdigrätter?
När gubben jobbar köper jag färdigrätter.
Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1260057 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Färdigrätter?
Jag lagar aldrig mat. Det micras färdigrätter två gånger om dagen hos mig. Dyrt, men jag mår bättre än om jag äter mackor.

Har börjat ta ut den frusna rätten och lägga den på en tallrik istället för att värma plastbelagda papptallriken i micron. Ser godare ut och blir visserligen lite mer disk, men det får man ta. Plasten man får i sig går väl rätt igenom men det är onödigt att belasta magen med sånt om man kan undvika det.

När det gäller smaken så har den blivit bättre med åren. Förr smakade det inget. Sedan tillsatte de glutamat (smakförstärkare). Den hade hjärnpåverkan tror jag någon kom fram till så idag använder Findus druvsocker och socker som smakförstärkare. Något bättre...

Prata inte med hat i munnen!
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Inwatto.