Vilka billiga måltider finns det?

Mer
3 år 10 månader sedan #1260373 av Vatten

Pimed skrev: Är det inte Lidl som hade underbetalda ungdomar som var anställda hos dom? Men det kanske har ändrat sig. Nej frukt, grönsaker och linser/bönor handlar jag på en muslimsk affär. Om jag ska ha sånt för det är billigt där. Men även där har linser blivit dyrt. Men jag har hittat nåt gryn som är jättegod att göra soppa på. Dessutom är dom så glada att man handlar där. På Hemköp ser dom väldigt skumma ut. Och otrevliga. Svennar asså! Har ingen aning om varför den här muslimska affären är så trevliga. För den här affären handlar alla på. Men det är kanske därför det är mycket folk där?

Möjligt att det är så på en del Lidlaffärer dock inget jag märkt. Lidl har en massa skitprodukter men också en hel del ok grejor. De kan sällan säga när varorna kommer i lager om de inte kan se att en transport är på väg.

Affärer med Arabisk eller persisk personal har ofta bättre frukt etc, mycket bättre koll på fruktkvalitet osv, antagligen p.g.a. av att de själva eller någon i familjen äger affären så de slänger liksom inte bara upp frukten som på Hemköp osv. de lägger upp frukten. Mycket trevligare håller med. Bli ofta bjuden på ett smakprov av det ena eller andra eller får lära mig något nytt i dessa affärer. Mögliga frukter hittar man sällan där men ofta på hemköp.

Geta skrev: Jag tar bara bönorna som finns i hyllan på ICA. Tror att det är två märken. Zeta bland annat. För mig är de lika bra. ICA:s egna bönor är nog det andra märket.

Ok öppnade just en burk Zeta kikärtor och de är verkligen jättetrista. Ska köpa Hummus i stället så att jag får kikärtor som smakar nått. Kikärtsspad / aquafaba är ju en hel värld och det ska smaka gott, det från Zeta hittar nog slasken och jag ogillar verkligen att slänga mat.
sv.wikipedia.org/wiki/Aquafaba

memphis skrev: Jag köpte Icas svarta bönor, men tyckte de mest smakade vatten. Men det kanske var ett fel kok.

Svarta bönor och ekologisk mix av bönor smakar samma sak, verkligen totalt mjöltråkigt.
Borde förbjudas så att inga barn kommer över produkten de kommer ju troligen att tappa smaken för bönor-ärtor för alltid.
  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1260374 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Vilka billiga måltider finns det?

Maxjohan1983 skrev: Såna där saker skriver du ibland Pimed. Som att det inte finns nåt rätt eller fel. Du är bara jobbig ska påpeka saker som jag aldrig har skrivit ens. Sa jag att det var för allas hälsa eller? Nej det gjorde jag inte. Bara att det är nyttigt. Skärp dig.


Vad pratar du om "rätt och fel"? Jag pratar om mat inte filosofiska eller etiska frågeställningar!

Jag lämnar tråden trots det är jag som är ts. Admin1 har sagt att han lägger ned viska vid bråk.
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Pimed.
Mer
3 år 10 månader sedan #1260377 av Maxjohan1983
Du vill ofta på peka att inget är bättre eller sämre. Utan allt är individuellt anpassat. Det är det jag menar. Nej, vi ska inte bråka.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 10 månader sedan #1260385 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Vilka billiga måltider finns det?
Såklart finns det rätt och fel! Det jag menar vi alla föds som oskrivna blad. Alla barn är oskyldiga. Vilket nästan alla kan hålla med om.

Alla måste ta ansvar även när det inte ges samma chans för alla. Inte bara sk syndabockar som ska ta ansvar. Tillsammans har vi byggt upp samhället där alla ges inte samma förutsättningar och möjligheter. Att dessa stängda portar finns är inte acceptabelt och sen peka ut dessa som inte har samma öppna dörrar och möjligheter som andra har som syndabockar är inte snällt. Var är ansvaret där? Med tanke på sin medmänniska? Det är som att stoppa huvudet in i sitt eget arsle och förundras hur unket det är!

Det finns massa människor som kämpar för att världen ska bli en bättre plats. Fler blir vi. Det behöver inte va att man ska rädda världen. Det kan va så enkelt som att bry sig om varann bara.
Mer
3 år 10 månader sedan #1260415 av Maxjohan1983
Sorry ber om ursäkt Pimed. Kunde ha skött det snyggare igår. Blev bara irriterad då ställde dig tvär till det jag skrev.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 10 månader sedan #1260491 av Admin1
Gröt och filmjölk är billig mat och särskilt gröt.