Topplistan: Här är svenskarnas favoritmat

Mer
3 år 8 månader sedan #1271702 av Cosmos
Även solen har sina fläckar...
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 8 månader sedan #1271706 av Pimed
Så du erkänner att du äter gris trots att du skrev i den här tråden att du absolut inte äter gris?

Det här är bara för kul att vara sant. Du ljuger om att du har varit i USA, att du har bott i London och nu ljuger du att du tycker synd om grisar och därför äter inte gris. När du egentligen äter gris.

Det här är för bra för att vara sant.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 8 månader sedan #1271707 av Pimed

Cosmos skrev: Kött är gott, så är det bara. Varför inte unna sig utan ha dåligt samvete för att det inte är "klimatsmart"? Att äts kor är alltså en del i miljöpåverkan? Så länge ingen talar om för mig vad det är mer än att djuren rapar och fiser så kommer jag att fortsätta äta nötkött. Kossor får gå ute halva året och har det nog ganska bra, det tycker jag är viktigare än djurens metabolism.

De djur det är helt ok att äta (enligt mig) är kossor, lamm och vildsvin. D v s djur i frihet. Fläsk äter jag aldrig med tanke på hur grisarna har det. Jag vill egentligen inte äta kyckling heller men annars blir kosten enahanda.

En ytterst smarrig rätt är annars vegetarisk lasagne, så allt hopp kanske inte är ute för mig.


Här skriver du ovan hur du tycker synd om grisar och äter inte gris. Vilket var lögn. Precis som dina tidigare lögner om att resa till USA och lögnen om att du har bott i London
Mer
3 år 8 månader sedan #1271708 av Cosmos
Vad bra att jag kan roa dig i denna tidiga morgonstund.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 8 månader sedan #1271709 av Pimed
Ännu en lögn.
Mer
3 år 8 månader sedan #1271744 av Nissegossen

Geta skrev: Gulaschsoppa är inte klimatsmart. En av dina favoriter, Nissegossen.


Inte soppa, utan gryta, mycket stor skillnad, då soppa oftast är köttfärs medan gör min på högrev eller fransyska.

Egentligen så att det var min förra ssk som gillade den, därför var det ofta den mat jag gjorde dock starkare kryddad, men inom det är det så ett eller två kryddmått kajennpeppar brukar det bli. Den styrkan kan jag äta men pga att mina munslemhinnor tål inte högre halt starka kryddor, då mina kan göra att jag kan få cancer i munhålorna
Min favorit är Burgundisk köttgryta den är mycket god. Med en flaska vin i maten förutom ett glas till kocken och den som smakar den brukar höja den åt skyarna

Jag har två paket nötfärs i frysen, en kan gå till Spaghetti,och köttfärssås den andra kan gå mina köttbullar

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum