Gå över till vegetarisk kost?

Mer
3 år 6 månader sedan #1279365 av Richard
Jag har lite tankar på att bli vegetarian...

Nu kommer jag i.a.f. att käka korv september ut, d.v.s. så länge som vi grillar på Spiran. Men skulle t.ex. kunna börja med att pilla bort skinkan på mina Hawaii-fryspizzor som jag brukar äta på kvällen. O börja köpa Pizza Vegetale istället. Lägger ändå på extra ost. Men vegetarisk köttfärs? Hur smakar det? Jag provade nån gång (av misstag), vegetarisk korv, o den var faktiskt helt ok. Vegetarisk köttfärs, ser faktiskt helt ok ut...



Ska ta o testa att göra chili con carne med ris på sådan, o se om det är stor skillnad.

Har alltid tyckt veganer o vegetarianer varit löjliga, men börjar få en annan inställning. Med vegetarisk köttfärs kan man ju fortfarande göra tacos, man kan göra vegetariska hamburgare, men vegetariskt bacon får man väl hoppa över om inte nån börjar 3D-printa ut det...
Mer
3 år 6 månader sedan #1279366 av Geta
Grupptrycket?
Mer
3 år 6 månader sedan #1279367 av Lejonhjärta
Gör det, Richard. Det finns massor av bra kokböcker du kan skaffa om vegetarisk kost. Jag funderar själv på att ta steget över, även om jag gillar vissa köttsorter ibland... :D
Mer
3 år 6 månader sedan #1279370 av Richard

Geta skrev: Grupptrycket?

Grupptryck från mina katter i så fall...
Mest p.g.a. egen filosofi!

Lejonhjärta skrev: Gör det, Richard. Det finns massor av bra kokböcker du kan skaffa om vegetarisk kost. Jag funderar själv på att ta steget över, även om jag gillar vissa köttsorter ibland... :D

Ja, jag tror att på vintern går det lättare för mig, eftersom jag då äter mer varma mackor. Har huvudsakligen gjort 4 typer av varma mackor per kväll de senaste vintrarna;
-Ost, skinka, brieost
-Ost, skinka, ananas
-Ost, skinka, räkor, majonnäs
-Ost, skinka, kräftor, majonnäs

Jag har även ämnat för att i så fall inte heller äta skaldjur, samt har jag dragit ner på min dagliga ranson mat. Så en följande meny kanske kan se ut som;
-Ost, brieost
-Ost, ananas
-Ost, champinjoner, majonnäs

Då får man en fin vegetarisk måltid. Räkor o kräftor är dessutom relativt dyra att käka dagligen.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1279440 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Gå över till vegetarisk kost?
Finns vegetariska räkor som är jättemycket tasty! Finns i kinesiska affärer.

Du måste få i dig proteiner. Bönor och linser. Tex i tacos kan man göra mycket bönor och linser. Man mår bäst då. Får man inte proteiner så blir det lätt att man börjar med kött igen för att få i sig proteiner. Det är livsviktigt med proteiner.
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 6 månader sedan #1279448 av Stoneage
Lycka till!