Vad ska jag göra med ren färs?

Mer
3 år 1 månad sedan #1325958 av hans52
Har ren färs i frysen 300g men kan inte komma på vad jag ska göra med den.
En ide jag hade var att ha det med pasta har några Dolmioburkar men är
rädd att jag förstör den.
Har ni några ideer tar tacksamt emot alla förslag!
Mer
Mer
3 år 1 månad sedan #1325965 av hans52
Tack Geta det såg intressant ut!
Mer
3 år 1 månad sedan #1325971 av zoegas
Jag hade gjort en stor pannbiff.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 1 månad sedan #1325972 av Richard
Tacos!

Fast det är en massa dyra tillbehör till det...
Mer
3 år 1 månad sedan #1325973 av Cosmos
Enklast är väl att göra köttfärssås och spaghetti efter principen "man tager vad man haver". Hacka lite gul lök och någon klyfta vitlök och fräs i matfett tills löken blir genomskinlig. Tillsätt köttfärsen på ganska hög värme så att köttsaften inte rinner ur. Krydda med salt, svartpeppar och någon örtkrydda, nästan vad som helst passar. Häll i krossade tomater eller den där tomatsåsen du har och rör om noga. Klicka i lite tomatpuré, chilisås, ketchup och vad du nu har. Smaka av. Om du har grädde eller creme fraiche hemma häll i lite sådant också. Sist, pressa ner ytterligare en vitlöksklyfta.

Du kan också göra hamburgare eller köttfärsbiffar. Hamburgare gör man med bara vatten och fett, kom ihåg och ös fettet medans hamburgaren steker För biffar häller i ströbröd i en bunke, blandar med mjölk och låt svälla. Under tiden hackar du lök och vitlök som du efter fem minuter skrapar ner i bunken. Tillsätt köttfärsen och ett ägg och rör om. Krydda med salt och peppar och rör igen tills blandningen är smidig. Klicka upp biffar i en lagom het stekpanna, stek tre minuter på var sida. Ös. Klart! Serveras med potatismos.

Sedan kan du variera färs i det oändliga. Tacos, tortilla, mellan brödskivor eller i smörgåsgrill, mexikanskt, indiskt, italienskt och amerikanskt. Eller också stek bara upp den, krydda och servera ris till. Lite torrt blir det nog.