Matig sallad

Mer
16 år 11 månader sedan #73791 av Isa-Alise
Matig sallad skapades av Isa-Alise
3 dl kokta makaroner
1 broccoli, lätt kokt
1/2 gurka, skivad
1 pkt bacon, knaperstekt

Dressing:
2 dl yogurt
1 krossad vitlöksklyfta
Lite smulad blåost
Örtsalt

Koka makaronerna, och skölj dem i kallt vatten. Häll i en salladsskål. Stek baconet och smula sönder det över makaronerna. Koka brocollin lätt, och skölj den i kallt vatten. Skiva gurkan. Blanda grönsakerna med makaronerna och baconet. Gör dressingen på yogurt, en krossad vitlöksklyfta, smulad blåost, och lite örtsalt. Blanda dressingen med pasta salladen.

Vill man ha salladsblad i blir det också bra.
Mer
16 år 11 månader sedan #73796 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Matig sallad
Låter gott! Själv har jag just nu tjock skuret revbenspjäll i ugnen. Det kommer att bli gott! Glömde tyvärr köpa Brysselkål annars hade det varit gott till! Kommer att efter revbenen är färdiga göra en skysås med grädde i.

Jag kommer att servera med äpplemos och kokt potatis och kanske ärtor till. Det jag gör i ordning är två portioner, det andra frös jag in för att ha vid ett senare tillfälle, detta för jag har inte räknat med någon gäst ikväll.

Till att dricka kommer jag att ha en Norrland 2,8%.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
16 år 11 månader sedan #73797 av mopa
Svar från mopa i ämnet Matig sallad
Låter gott o enkelt. Men jag är inte förtjust i broccoli, kan man ta nån annan grönsak, eller bara låta bli den? Ska pröva ditt recept, måste bara handla en del. Vad är blåost för sorts ost, typ stark, mögel eller...
Mer
16 år 11 månader sedan #73799 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Matig sallad
Mögelost...

Du kan nog ta vilken annan grönsak som du tycker om... sallad och tomater blir nog också gott...

Pastasallader går att variera i det oändliga...
Mer
16 år 11 månader sedan #73820 av Mammas son
Svar från Mammas son i ämnet Matig sallad
Tänk på att använda light-ost, light-bacon, ha dinkelpasta, light-yoghurt och gärna strö över lite frön för att sänka GI-värde.

Man vill ju gärna se bra ut nu till sommaren. :)
Mer
16 år 11 månader sedan #73859 av Amanita
Svar från Amanita i ämnet Matig sallad
Aha, låter ju smaskens!! Jag skulle vilja få tag på en tryckkokare, en stor sådan, gärna tio liters. Mycket bra att koka grönsaker i :)

Mammas son: Vi som vill gå upp i vikt då inför sommaren, vad skall vi äta? Jag är alldeles för smal, skulle vilja gå upp tio kilo minst för att bli snygg till sommaren.