Var sann mot dig själv

  • Jaana79
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 8 månader sedan #137144 av Jaana79
Var sann mot dig själv skapades av Jaana79
Det är läskigt, men bra!
Mer
15 år 7 månader sedan #142495 av Potte-Boa Jösse
Jag är snygg!

Mmm, det var bra!
Mer
15 år 7 månader sedan #142526 av galärslav
Svar från galärslav i ämnet var sann mot dig själv
Är man sann mot sig själv är man det mot andra oxå
Mer
15 år 7 månader sedan #142532 av schizo
Svar från schizo i ämnet Var sann mot dig själv
Så sant som det är sagt!
Mer
15 år 7 månader sedan #142578 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Var sann mot dig själv
Många har negativa tankar om sig själv, när de är deprimerade, vilket gör dem ännu mera deprimerade. Det gäller då att tänka positivt om sig själv för att motverka de negativa tankarna och för att må bättre.

Det är också viktigt att hålla hoppet vid liv och tro att det kommer att bli bättre. För de flesta med schizofreni, så sker ju också med åren en förbättring. Om några år kommer det ju också nya och bättre läkemedel kanske.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
15 år 7 månader sedan #142586 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Var sann mot dig själv
Många kallar mig professionell pessimistkonsult. Det är lite felaktigt underbyggt eftersom jag försöker se realistiskt på det som livet erbjuder en genom att försöka avge en omdöme som omgivningen antingen kan rata eller godta. Det är det här med nja som betyder tveksamhet som förvirra vissa som har konkreta begrepp som idé. Men jag vet inte varför man måste tänka positivt om sig själv, när man bara ser sina begränsningar och inte möjligheterna. Depressionen slår allt starkare sitt band kring en, när man blir ensam med en åsikt som ingen kan dela. Realismen faller då på sin orimlighet eftersom man inte kan löpa linan fullt ut, utan att skylla på schizofrenin, så kan man inte se helhetsbilden som vissa andra kan, då blir omdömet lidande. Ja, då är man tillbaka på ruta ett igen, livet är liksom en cirkel, vill hellre att livet vore en triangel, då kan man höra klara toner, eller förresten varför inte använda en stämgaffel? Att vara sann mot sig själv, är omöjligt när man hör röster, eftersom belöningssystemet felaktigt uppmuntrar en att lära sig ljuga eller åtminstone fabricera vita lögner. Det systemet ställer jag inte upp på, bättre en ren ärlighet än en halv sanning.

Vars är världen på väg?