Rökning och schizofreni

Mer
9 år 11 månader sedan #660989 av Geta
Svar från Geta i ämnet Rökning och schizofreni
Rökning ger problem med ryggen på grund av nedsatt blodcirkulation.
kiropraktorn.wordpress.com/2013/ ... n-rokning/
Mer
9 år 11 månader sedan #661017 av Utomjordingen

Rökning minskar ångest, stelhet, ökar koncentrationsförmåga och verkar uppiggande.


Håller med på den punkten! Rökningen gör att jag mår någorlunda bättre i det stora hela.

Resonerar så här:

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
9 år 11 månader sedan #661019 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Rökning och schizofreni
Efter att ha rökt i 20 år, vet jag att effekterna av rökning enbart är kortsiktiga och tillhör den falska belöningssystemet precis som även alkohol gör. Att röka tär på kroppens resurser vet jag nu! Hade länge problem med tandborstningen, höll på att få tandlossning.

Vars är världen på väg?
Mer
9 år 11 månader sedan #661030 av Utomjordingen
Jag slutade röka ett år en gång i tiden. Vad hände under tiden då när jag var rökfri i 1 år? Jo, maten smakade mycket sämre och kaffet smakade inte heller gott längre. World Trade Center attack-11 september 2001 skedde. Fick gå på en begravning och det var droppen… så jag började röka igen för cigaretterna blev min medicin den gången. Sen dess har jag inte velat sluta röka någon mer gång. Vågar inte sluta röka igen för vad kan hända då?



Sen fick jag Risperdal istället för Trilafon - injektion i samma veva... om det har nån betydelse?
Mer
9 år 11 månader sedan #661320 av Utomjordingen
När jag var rökfri 1 år så fick också tillbaka mina gamla känslor som jag hade när jag inte rökte - ung vuxen ålder. Det var inte så roligt att få gamla - ung vuxen ålder - känslor tillbaka. :nej
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
9 år 11 månader sedan #661345 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Rökning och schizofreni
Jag blev yr av dagens första cigarett. Ett tecken på att man hållit sig ifrån joxet ett tag.