Rökning och schizofreni

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
9 år 11 månader sedan #660906 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Rökning och schizofreni
Jag var bara inlagd fem dagar sist, men det var en pina. De första fyra dagarna fick jag bara gå ut med personal och då blev det bara fem cigg om dagen. Sedan hade något snille/arsel kommit på den brillianta regeln att man fick röka högst en gång i timman om man fick gå ut själv. Förmodligen jobbigt för personalen att lyfta på baken och släppa ut patienterna.
Mer
9 år 11 månader sedan #660907 av Geta
Svar från Geta i ämnet Rökning och schizofreni
Hur ofta ville du röka, Fantasio?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
9 år 11 månader sedan #660908 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Rökning och schizofreni
Äh, jag vet inte. Det var kanske vetskapen om att rökningen var begränsad som stressade mig. Jag har ju dragit ned nu när jag inte får röka från köksfönstret längre och det är ju positivt.
Mer
9 år 11 månader sedan #660909 av Geta
Svar från Geta i ämnet Rökning och schizofreni
Fick alla rökare bland patienterna gå ut på en gång och röka?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
9 år 11 månader sedan #660910 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Rökning och schizofreni
Ja, men det var oftast bara jag och en yngre kvinna. Avdelningen har ju inte så många platser, inte så många patienter.
Mer
9 år 11 månader sedan #660916 av Nissegossen
Räknar inte ciggen jag röker. Jag uppskattar att det blir motsvarande två paket om dagen. Jag gör från råtobak och rullar själv och lägger i plastaskar avsedda för cigarretter och i burkar hemmavid som rymmer cirka 100 cigg. Röker ur askarna bara när jag är ute.

Klarar mig på cirka 800 kr i mån med allt för cigg och snus inräknat, tobak, papper, filter, tändare, askar och då snusen som är färdiggjord. Den snus jag snusar är LD-original samma som jag tror att Admin använder. Det går åt ungefär en dosa om dagen. Röker jag mer, går det inte åt lika mycket snus.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum