Röster igen

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
17 år 11 månader sedan #36641 av Fantasio
Röster igen skapades av Fantasio
Det här är en klassiker här på forumet, men jag bara måste få veta mer. Jag hör röster till och från och har gjort det några år. Jag vande mig och försökte låtsas som ingenting i början, men det funkade ju inte. Det kommer nästan bara när jag gått och lagt mig. Är det inte vanligare att de kommer både nu och då under dygnet? Det är ofta ett mummel, men ibland urskiljningsbara meningar. Det är oftast främmande röster, men även mina föräldrar. Rösterna skriker ibland mitt namn och då hugger det till i magen. Sist gick jag till titthålet i yttterdörren för att se om någon stod utanför, men det var tomt såklart.

Jag äter antipsykotika och har relativt nyligen ökat dosen, men rösterna har blivit värre. Är inte det osannolikt? Jag funderar på att berätta om detta på sjukhuset dit jag går, men vad ska jag säga? Jag vill inte bli inlåst igen. Hur brukar ni säga? Tips, någon?
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #36642 av
Svar från i ämnet Röster igen
Du blir inte inlåst för det där. Säg som det är och det räcker kanske med att byta medecin.
  • osso
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #36652 av osso
Svar från osso i ämnet Röster igen
Precis sådär har jag haft det.

Maj
  • osso
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #36653 av osso
Svar från osso i ämnet Röster igen
Är du rädd och skärrad alldeles söndertrasad? Lider du av sömnbrist?

Så var det för mig.

Du kanske har fel sorts medicin. Gör som gäst föreslår.

Apropå det osannolika, endel blir aldrig av med sina röster. De får lära sig leva med de. Neuroleptika kan också orsaka röster. Och det är inte osannolikt pga att du har ju ökat dosen just och det beror väl på att du mår lite sämre? Och om du mår sämre kan det ju öka med rösterna för att medicinen inte hunnit verka eller för att det är fel medicin.

Sköt om dig!
Maj